torsdag 5 april 2018

I huvudet på en Soul gardener.

Att vara "Light warrior" eller "Light bearer" är, för att citera Astrid Lindgren, någon man blir på samma sätt som man blir kines, man föds till det!
I vart fall är det så i min värld, i mitt liv, i mitt kall. 

(Liten notering: Ja, jag känner till att referenser mellan Light bearer och Lucifer. Är det inte dags att ta orden tillbaka? Samma som med swastika. Dags att tvätta!) 


Jag tror inte på allvetande gurus, lärare med alla svaren eller att "one size fits all" och prövar någon sig på det så springer jag så långt vägen räcker och rekommenderar andra att göra detsamma. 
Men jag tror att universum ( i ordets vidaste bemärkelse) har en del grundläggande funktioner och lagar. Följer man dessa blir livet enklare, man får "vara ifred", man får mera flow/förståelse och man får göra sin "grej". 

Att påvisa att dessa "regler" finns, att tala lite om deras fördelar och nackdelar, hur man maximera deras användning blir sålunda en del av det jag tror är viktigt i mitt "jobb", jobbet till ljusbäraren. 
Många uppfattar mig som "hård" och krånglig då jag envist håller fast vid dessa enklare strukturer och inte köper deras diskussioner eller val. Det är trist men valet är ändå enkelt för mig, jag vill helt enkelt inte "betala priset" det innebär att falla ur ramen. 

Jag vet också att många tror att jag dömer dem då de väljer att, ur min synvinkel, vandra "en svårare väg" än nödvändigt men så är det oftast inte. Vem är jag att döma? Vem är jag att veta vad som är dina önskningar, dina Aha-upplevelser, din väg? 
Dock förbehåller jag mig rätten att inte resa med, min fria vilja, eller att peka ut att det där är inte "minsta motståndets lag" sett ur ett energi perspektiv. 
Det sista där, är mitt jobb och du, frågar du skall du få svar. 

Ramverket följer inte mig, det följer universum och sålunda följer jag gärna och lätt i dess fotspår. 
Friheten inom detta ramverket är enormt, ty universums första lag är: 
Du har din fria vilja, du bestämmer i ditt energirike! 
Som med alla regler kommer det sedan en del undergrupper, undantag och klausuler.. Men, men.. 
Är det då inte lite smart att bekanta sig med "hur du bestämmer på bästa möjliga sätt"? Energier är ju inget annat än det, dina verktyg i världen. 



Utveckling, uppgradering, kunskapssamling osv - allt detta är sådant vi människor sysselsätter oss med här på jorden och det gäller inte bara sånt vi har "tänkt igenom" att vi skall utveckla, nej, utveckling/utbildning sker överallt och hela tiden oavsett vad vi gör. 

Vi ÄR inne i en exceptionell tid energimässigt, det är inte tu tal om saken. Vi får chanser, möjligheter nu såsom vi aldrig fått förr och dörrarna mellan världarna står mer öppna än någonsin. 
Så, du knuffas med eller du reser med, oavsett, rörelsen framåt kommer. 
Den ena gör ont, den andra mindre ont eller i vart fall, ont på andra sätt.  Kanske låter det som jag silar mygg och sväljer kameler? 
Men skillnaden mellan "medvetenhet" och "omedveten" är enorm i dagens energivärld. 

Det är detta jag menar, då jag i tidigare bloggar, talar om "tuffare energisjö", högre vågor och liknande metaforer. I samma bildspråk uppmanar jag dig då att "bli en bättre, starkare simmare". 
Vad är det första du tänker på när du läser den uppmaningen? 

T ex har vi gått från den grundläggande tanken att vi har sju chakran/energicentran (plus några små chakran t ex händer, fötter osv) till att de flesta numera är relativt eniga om att vi har aktiverat/kan aktivera 12 större chakran.
Detta är bara en av de många förändringarna som skett och som skett snabbt under de senaste åren, plus att alla "uppgraderingar" är inte helt färdigställda utan kommer lite pö om pö. 
En konsekvens av all denna energiförändring är att vi behöver ändra strategier, förhållningssätt, uppdatera kunskap, ha tid att prova ut och mycket, mycket annat. 

För mig personligen, som jag också skrivit om tidigare, innebar det att hitta helt nya sätt att förhålla mig till min klarsyn på. "Det gamla säkra" fungerade inte alls längre, med panik i systemet och huvudet som följd.  Därefter en lång period av research, nytt utprovande, test och så kunde jag långsamt börja sätta en ny, fungerande "rutin" i verket. 


Ni som följt mina astro bloggar, som också är ett energitolknings verktyg, ni har förstått att vi just nu är inne i en eclips period där vi jobbar mycket med "jaget" kontra "det kollektiva". 
Detta leder till att frågor som: Vem vill du vara i samhället? Hur vill du profilera dig?  
Vad står du för och vart vill du/kan du kompromissa? 
Allt detta ställs emot - vad vill samhället ha av dig och kan du passa in i den ramen? Om inte, vad händer då? Flyttas ramen eller du? 

Som en direkt följd av detta ser vi just nu många frågor runt gränser, gränssättning, runt sk "people pleasing"... Kanske ruskar du på huvudet såsom jag gjorde och utbrister: 
"People pleasing?(Vara andra till lags) Nej, nej, det slutade jag med för femton år sedan". 
Tro mig, det kan vara värt att ta en rund till med nu, ty nya energier ger nya "kryphål" för gamla issues. 

Den sk shamanska spiralen, den spiral vi går igenom när vi löser ett problem, en energiladdning inom oss själva, den spinner fortare än någonsin. Den vill att vi skall färdigställa, den vill hjälpa oss att lösa och den "trycker på".  Fort, fortare, fortast... 
Vart går ditt hjul? 

Välkommen med kommentarer, funderingar, tanketrådar.. Här eller någon annanstans. 
Live with passion & as always, Blessed you are! 
Love & JOY, Maud 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar