fredag 19 april 2013

Torka i symbolburken!

Äsch!! Vad jag saknar att vara kreativ under dessa perioder av hård tentaläsning.
Jag ger mig knappt tid att "andas" eller tänka något annat än det jag läser för tillfället. Jag äter, sover och.. hmm.. skiter materialet (som min käre far skulle ha uttryck det hela ;-))

Så kommer tentan och återhämtningen, dagar av lite mindre tryck och livet återgår till det normala.
I vart fall blir det bättre balans efter att korken har dragits ur flaskhalsen.

Jag är en människa som alltid levt med mina symboler, mina bilder som kommer och går och som spinner och väver i mina historier.
Färger spelar också en stor roll i livets alla skiften men leken med färger har återkommit i mitt liv på slutet och lusten att skapa även på det sättet finns där igen. 

Väninnan, som också ofta tala i symboler, påminner mig att det är något hon uppskattar hos mig, mitt bildspråk och att det är få som klarar av att följa med när hon börjar på den linan.
Det är då det står framför mig liksom i klartext - JAHA, det var därför!!!

Jo, på morgonen hade jag fullständigt DRUKNAT i en website som jag hittade.
Sidan innehöll otroligt vackra bilder, symbolbilder, bilder vävda som av drömmar...
Hungrig och glupskt hade jag klickat mig runt, ätit färgerna i stora klunkar, njutit av formerna, tolkat symbolerna och fullständigt vältrat mig i det vackra! Sinnet visste inga gränser.
Njutningen var total.

När väninnan talade insåg jag att det varit torka i symbolburken.
Det var länge, länge sedan jag fyllde på med någon annans bilder än de som kommer från mitt inre.
Mitt symbolsinne lider av försummelse!
Inte en konstutställning på år, inte en kreativ kurs, inte ens en bok med vackra bilder!
Dags att ta igen lite, dags att vältra sig i lite lyx och njutning så att det finns något av ta av när nästa tentaperiod kommer.

Kanske kan du fylla helgen med något kreativt eller något annat som just nu har "torka på"?
Hursomhelst, ha en god helg & LIVE WITH PASSION!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar