söndag 21 oktober 2018

Vackra själ,

Länge har jag lovat mitt team att göra denna bloggen "till något mer" än en månblogg.   Något den  faktiskt blivit till de senaste åren och det var inte mening från början. 
Min blogg skapades för att dela mina tankar runt andlighet, utveckling, livet och kärleken.
Månen cykluser är en del av det eftersom jag delvis "lever efter" månen, påverkas av dess energi och finner att astrologi fungerar som ett bra verktyg för mig! 

Sakta men säkert prioriterade jag bort att skriva om andra saker här. Min journaling ökade, vilket var bra för mig personligen, men möjligheterna till diskussion försvann bort. 
Därför är det nu dags att styra om skutan, fylla på med annat här men ändå låta månen vara kvar, då det passar, då det känns rätt, då det behövs.  

Förhoppningsvis har jag följt universums takt, dragit mig samman och ner till att bara vara en månblogg och nu, nu är det dags för en expansion igen. Dags att röra sig utåt! 
Min egen utveckling på slutet har handlat om att jobba med mitt sensoriska uppvaknande. 
Detta arbete har till tider både gjort mig både förvirrad (mina gamla verktyg blev mindre pålitliga) och något av en eremit.  
Med detta lite mera på plats är det dags att kliva ut och jobba mera aktivt igen. 

Hur upplever du de energier som kommer emot oss i detta tidevarv? 
Till vardags hör jag ofta att folk upplever att "tiden rusar", att de drabbas av stress och vanmakt. 
För samtidigt som, dagarna går, tiden rullar undan, ja, så känns det som om de/vi står kvar i en tung matta av lera.  Förändringen vi söker uteblir och vi hamnar i frustration, ilska och pressar lite till. 


Photocredit: Curious mind magazine
Att vi länge varit på väg ner i "förändringstratten", det tror jag alla vet. I vart fall alla som väljer att öppna den här bloggen ;-)  Vi har nu kommit till trattens smalare del! 
Här är utrymmet så litet att allt, speciellt det vi inte vill se, nästintill är placerat i knäet på oss och hur vi än försöker att kasta det ifrån oss så studsar det tillbaka. 
Valmöjligheten som funnit tidigare, att ignorera, lägga på hylla, knuffa in i garderoben, den finns inte längre. Tratten är för trång, inga mer lagringsmöjligheter.  Hantera det nu och förlös det för alltid. 
Tratten blir faktiskt ytterligare lite "trängre" innan vi kastas ut och ner i det nya så du behöver bli lättare, mjukare, mera formbar... 

Så, dessa emotionella resor som kommer upp just nu, dessa kast mellan olika tidsåldrar, är inte en slump. Detta är som att lyssna på en välkomponerad symfoni.
En stunden drabbas du av känslor och tankar runt den där episoden som hände då du var 14 år, något du inte berört under många år.  Minuterna senare hamnar du vid 26.. Va? Var inte jag precis...?  
Leta efter gemensamma nämnare. Varför önskar kroppen frigöra detta just nu? För det är ofta därifrån det kommer i dessa tider, från kroppen, och dess önskan att frigöra. 
Som pärlor på en tråd... 

Du behöver faktiskt inte göra så mycket mer än erkänna känslan, vänta in den (eller ut den om du så föredrar.) Följ med den. Äg den tills den inte längre äger dig. Den ebbar ut, det vet du. 
"This too shall pass!" 
Så, kommer en period av "energi koma"! Ja, det är enkelt att kalla det så då inte mycket skall ske i den fasen. Stilla... Stirra på tapeten en timme eller två. Sätt upp skylten "integrering pågår"! 
Gör några grundande aktiviteter, om du kan, orkar och vill. Lek med ditt barn. Gå en tur i skogen. Snacka med älvor och devor i din trädgård. Klipp gräs. Måla en tavla... Ja, du, hajar galoppen! 

Integrering ÄR en viktig del av förändringen. Även när den bara sker droppe för droppe. 
Det är STORA droppar nu... Förändringen är massiv. 
Påminn dig själv då och då - du är inte "förlorad" under energiernas stora hjul, du styr det! 
Du kan sätta ner foten, du kan styra hastigheten, du kan välja och välja om och mycket, mycket mer. 


Världens mest effektiva simmare.
Redan för många månader sedan skrev jag i en blogg: 
I denna tiden, där energi vågorna går höga, behöver du bli en bättre energisimmare! 
Vi är där, nu! Vågorna blir gradvis högre varje dag. 
Därför behöver vi passa på våra energier, ta gott hand om oss själva och ha energi till att "simma när det behövs".  
"I release the energies and emotions that are no longer serving me!" 

Minns du historien om de två vargarna som den äldste berättar om vid lägereld?
Där den ena är Evil, den andra är Love. Och den lille pojken frågar nyfiket: Gammelfar, vem vinner?   Den gamla svarar stilla: Den du matar! 
Denna historia bär mycket av tidens energi!  
Bestäm dig för en sida, den som passar dig och mata den!  Håll fast vid din passion, mata den! 
Finn din tonart, håll den! Den/de kommer då att utvecklas, tas till nästa nivå, finna en form... 
Just feed it! 

"Life has been strong, and you've been holding on for too long. 
I see the strain in your eyes. Let it go in my arms. 
What is true remains, this world is not yours to save. 
All you need to say, I'm just here for today! So, show me the way! 

Love is still strong, I just let go for too long. 
I lost the light in my eyes. Time to let the heart be wise! 
What is true remains, this world is not mine to save. 
And all I need is to say, I'll open today! Love will show the way. 

You are here for love. 
You are here to love. 
And it is an energetic currency. 
Embrace and recognize the power of intimacy! "

Song/Text; Lee Harris, Power of intimacy.


Live with passion & as always, Blessed you are! 
Love & Light,  Maud 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar