tisdag 22 maj 2012

Just idag...

Just idag värker det i hjärtat av tröttheten. Tenta nummer två imorgon.
Maj är här med sin tjocka kalender.
Knutar som måste lösas upp men som jag tappat tron och intresset för... Känns så hopplöst.

Nya bollar kastas på mig och jag får bara lust att SMASHA tillbaka.
Faktum är att det är det jag gör.. Orkar inte ödsla tid på seriespel.
Varför vara en teamspelare bland alla andra individualister?  Så, jag följer min lag en stund...
Då hittar jag Kent Anderssons vackra dikt!  Vill dela... Varsågod!
Teamplayer i själ och hjärta - bara lite sliten för dagen! PUSS ;-)

Vi går alla omkring med en vinge
Som vi inte kan flyga med
Som blir till en börda för oss
Som vi måste smyga med
Vi hade nog alla kunnat flyga
Om inte alla självutnämnda vicevärdar
Poliser, skolmästare
Och alla dom praktiska, taktiska
Nitiska , kritiska
Anemiska, akademiska
Felfinnarna med pekpinnarna

Hade sagt: ”Du kan väl inte flyga”!

 

Håll dig på marken din envingade jävel!
Och drömmer du ens om att våga

Med ett enda vingslag

Prova din flygförmåga

Så tar vi din vinge en dag!

Vi går alla omkring med en vinge,

En dröm, en längtan, en sång

Tänk om våra vingar finge

Flyga tillsammans en gång!

 


Om du ser en vinge
Flaxa över taken

Ska du inte springa hem

Och bli nervös

Du ska bara stanna

Och begrunda saken

Och sen tänka:

Där är en som sluppit lös!


1 kommentar: