lördag 26 oktober 2013

Universums nät eller Indras nät.

För ganska många år sedan fick jag frågan om hur våra liv här på jorden egentligen "handhas", om man ser det från en andlig synvinkel.
Vad beslutar vi egentligen innan vi reser hit ner?
Hur lägger vi upp planen och varför i hela friden blir det inte alltid som "man tänkt sig"?
Tänk om man missar något liksom..
Och förresten, hur vet guiden vad som skall göras? Lämnar man verkligen sin bästa vän som ankare på andra sidan?

Jag kanaliserade den gången och mitt andliga team stod som alltid mig bi och en fascinerande undervisning startade. 
Ett rutmönster skapades på tavlan. Människor och händelser placerades in...
Universums högsta lag likaså dvs vår fria vilja som högsta hönset och esset i alla lekarna.
De horisontella trådarna finns/skapar rumsuppfattningen, de vertikala i tiden och på varje punkt där trådarna korsar varandra finns något levande (en individ av någon sort).
Som en glödlampa...i mörkret.. i väven...

Den gången uppfattade jag verkligen att jag själv gick hem från seminariet med en djupare kunskap än jag hade gått dit, en kunskap om livet och dess skiftningar och det var ändå jag som hade föreläst.
Det fina med denna väven är att allt är sammankopplat. Inget kan eller är avskiljt från något annat.
Intuitionen är ett av de verktyg som kan brukas till att hämta kunskap ur denna allomfattande bank och det var precis det jag gjorde den gången... För rätt länge sedan.

Jag har tänkt skriva om det. Berätta och ställa frågor till andra.
I Torsdags kom så frågan från några klasskamrater, några unga, hungriga tjejer. Vad tänkte jag om detta och detta?
Plötsligt satt jag där, ritade mitt rutmönster, förklarade och återupplevde - en märkligt betagande
känsla och känslan stärktes.  Detta ÄR bra kunskap. Användbar.
En av tjejerna frågade tom när jag kunde tänka mig att undervisa om detta.  Jag log.

Två dagar senare finner jag, när jag städar (hör och häpna) en gammal bok. Sätter mig ner, bläddrar lite runt i den och mina ögon faller på texten..
"Följande text från de gamla Vedaskrifterna är mer än 7000 år gammal och beskriver Indras juvelbesatta nät. Den påvisar samhörigheten och beroendet mellan allt och alla i universum och är ett perfekt exempel på hur varje punkt reflekterar alla andra punkter"

Mina ögon dansar över texten och den fortsätter:
"Det finns ett oändligt nät av trådar som genomkorsar universum.
Det horisontella trådarna finns i rummet, de vertikala i tiden..osv osv".

Behöver jag säga mer?
Jag kan aldrig "bevisa" att jag inte bara läst denna boken och återberättat det jag läst.. Till trots för att jag faktiskt "förstår" den här matrixen på ett sätt som vida överskrider texten men det kan ju vara påhittat.
Vet du... Jag bryr mig inte. Jag är lycklig, själaglad och i mitt hjärta jublar jag ty jag vet att jag är det levande exemplet på att detta system fungerar. Information kom ju till mig som jag inte hade, jag fångade upp den, gav den vidare. Dessutom och nästan bästa av allt, jag har en källa och ett namn -
Indras nät!
Sjukt vackert! Kanske dags för mig att intressera mig lite för Indien... En del av kartan som aldrig ens slagit mig tidigare.

Undervisningen om Indras nät kommer.
Längre texter likaså. Jag skall bara fördjupa mig lite till först.
Vad fångar ditt intresse i matrixen?
Live with Passion & Blessed be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar