onsdag 13 november 2013

Herregud.. mitt skrivbord är fullt!

När jag klev på crosstrainern sent igår kväll undrade jag i mitt stilla sinne vart dagen flög.
Hade varit hemma med liten på grund av stökig natt och vi båda vaknade för slitna till dagen som kom och ändå, ändå hann vi göra massor. Massor.
Jag räknar upp sakerna inom mig medan jag låter benen pumpa och så "ser" jag på listan av saker "jag önskar att jag hade hunnit" och inser att den är lika lång. Minst.

Det är så mycket jag vill! Så mycket jag önskar ta reda på..
Så mycket spännande därute att som jag vill delta i att jag har svårt att välja.
Det är en av mina två stora akilleshälar, jag har svårt att välja av allt spännande.
I min hylla står det böcker som jag vill "läsa om" - hur i hela friden skall det gå till?
Hinner ju inte ens läsa de böcker jag önskar och hela tiden rinner det in nytt.

Senast idag fick jag nos på en bok som heter "For the sender" av AlexWoodard.  För att inte tala om Anita Moorjani´s bok "Dying to be me" som jag väntat på i evigheters evigheter att få läsa.
Något att önska i julklapp tror jag.. och läsa/lyssna till när sommaren är här.
Det är TVÅ av alla de bokönskningar som ligger på min lista som bockas av uppifrån i form av inköp/presenter och fylls på nedifrån av nya böcker..

Har funderat på att återvinna några av mina böcker men fastnar på - hur gör man sig av med gamla kompisar?  Studenten i mig drägglar också över skönlitteratur i alla dess former..
Ljuva frossa, du väntar mig den dagen utbildningen är över.
Eller så blir det som alla andra studenter i akupunktur säger, de har aldrig läst så mycket akupunktur litteratur som efter det att utbildningen är klar. ;-)

Jag önskar skriva i timmar, när anden blåser sin "inspirare" in i min själ, in i mitt hjärta men i dagsläget blir det stulna stunder av nåd. Ett kort stopp mellan två bussar på livets station.
Ingen helhet.
Istället skriver jag på projektplan inför bachelor och här hopar sig problemet igen - vad välja?
Många saker är superintressanta men stoppas av avsaknaden av material.
Jag vet vad jag vill och ändå inte.  Längtar efter att få dyka in i något material på djupet, fördjupa mig, tugga på pennan, klura, knota, bli sur, fundera igen och slutligen, lösa gåtan.

Jag önskar mig STORA tuggor åt gången, tid att frossa och njuta.
Livet blir istället en påse med smågodis, först en röd suris (en timme sjukdomslära), en bit choklad (skriva en blogg), en lakrits (jobba med projektplan), en cola flaska (läsa två kapitel i en bok för att finna info om något som dök upp under meditation), en klubba med apelsinsmak (städa av golven, tvätta av badrummet), en Marianne karamell (En timmes styrketräning)..
Livet på en pinne.

Samtidigt en oerhörd tacksamhet över min egen inre bredd. Över att livet är rikt och fullt av härliga mirakel och överflöd.. Må det aldrig sluta.
Nej, nu håller min "bit choklad" på att ta slut, tillbaka till projektplan och ett mail.
Sen är det kväll igen och en dag till läggs till handlingarna.
"I AM resourceful" "I AM LOVE"  " I AM full of appreciation"

LIVE WITH PASSION & Blessed BE!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar