söndag 27 november 2016

Nymåne i Skytten 29/11 - 2016

Thanksgiving har passerat, idag är det första Advent och det är väl knappast någon som missat att den sk "Holiday season" är över oss. 

Här har vi redan avnjutit julbord med olika företag samt haft julavslutning i skolan då de flesta är för upptagna för att få till detta vid en senare tidpunkt. Sagt och gjort, 22 November var skolan avklarad för i år. Hmmm... Tidens flykt, kanske?

Mitt i denna röra har vi en nymåne i Skytten, dags att sätta "delmål" och intentioner inför den kommande perioden... Känns det "jobbigt"? Fullt förståeligt. Men låt mig ändå kittla dig lite...
Den energin som kommer in nu är faktiskt den energin som kommer att hjälpa oss att starta upp 2017 - kanske känns det då som om det är mera "värt besväret"?

Skytten är en centaur, hälften häst, hälften människa och det är ett tecken som tillhör elementet eld.
"Jag är stark, jag är snabb, jag är skicklig, uthållig och kunnig" - är några av Skyttens valspråk.
Skytten spänner sin båge, siktar emot målet, fyrar av. Sekunden senare upprepar han detta beteende, igen och igen och igen.
Därför handlar denna nymåne om dina framtida mål i förhållande till "ditt livsändamål", ditt öde, det du är här för att göra!  Skytten gräver gärna djupt i dina trossystem, vad står du för?
Vart skall pilarna?  De skall helst träffa mitt i prick, inte spridas som en hagelskur över en stor yta.

Skytten är också ett frihetsälskade tecken och när det inte längre passar "honom" tar han helt enkelt sina hästben och galopperar iväg till grönare trakter. Men känner han sig väl till mods är han tacksam för minsta lilla smula då han vet att inget kommer enkelt, allt har ett pris och det måste vara balans mellan givande och tagande.

Ärligt och uppriktigt, på vägen emot ditt livsmål, vad har förlorat sin betydelse för dig?
Vad vill du INTE ha med dig in i 2017?  Lägg det på denna sidan "nymåne gränsen".
Låt det blir kvar i "reningens" 2016 och gå vidare utan denna börda (Skyttens grönare marker)

VAD kan du sjunga tacksamhets lov om (och för)? Vad är riktigt bra? Vad vill du ha mer av?
Och nu talar jag om det som ligger i enighet vibrationsmässigt med ditt livsmål.

Vad önskar du utforska mer inom dig själv? Se mer av, utmana, ta i handen, våga se på.
Skytten styr också "nya landvinningar, upptäckter". Var flexibel, sträck dig lite! Dröm!
Vad kan du bli (när du blir stor)? undrar Skytten och förväntar sig att du LYFTER DIG.
Think BIG! 

Detta är ingen "smeksam", lättillgänglig Nymåne. Detta är en ganska så eldig, kreativ sak där chansen finns att många olika känslor vandrar upp inom dig.
Nymånen sker nära det som kallas "midheaven" i astrologi och det förstorar detta med jobb, karriär, livsmål och "kreativitet" på många olika sätt.
"På vilket sätt "producerar jag"? "Hur är jag kreativ?" " Vad ger min existens till mänskligheten?"
Inga lätta, enkla frågor men ändå, de ställs i denna tid och kan sålunda för upp många känslor och tankar till ytan hos dig. ( Nymånen i kvadratur till Neptunus & södra noden I Fiskarna samt Norra Noden i Jungfrun. )

Kan du skapa under denna tid så gör det! Använd elden och intellektualisera inte alltför mycket, ty då riskerar du att förlora elden och den underliggande känslan som för dig vidare.  Fortsättning följer oavsett, detta är Skytten energi.
Nymånen infaller 7 grader in i Skyttens tecken, klockan 13.18 här hos oss i Skandinavien.
Ta dig en titt på vilket hus som påverkas, se på "orben", alltså +-5 grader runt denna placering.
Vilket hus hamnar detta i? Några planeter involverade?

Personligen tänker jag "tanka" en massa optimism, framtidstro och nya idéer ur denna fullmåne.
Den berör mig nära då jag har min natala måne väldigt, väldigt nära denna sköna nya skära och jag ser verkligen fram emot de "nyare" energierna, vinddraget från nästa år. 
Lite trött på tvättandet så låt nu något få torka, låt oss använda det vi lärt och skapa nytt.

Använd Decembers första del till julinköpen.
Merkurius går retrograd från 19/12 men har ju sin skuggdel något tidigare och detta betyder:
Spar på ALLA kvitton under December så du kan byta det som strular, lägg extra tid till alla mellanlandningar/bilåkningar och annan förflyttning under jul och nyårshelgen.
Ta en lugn start på det nya året. From 8/1 är det KLAR sikt igen, klarare än på länge och det ber jag få återkomma till.

Ha en underbar första Advent och starta veckan lugnt i mörkermånens tid.
Live with passion & as always, Blessed you are!
LOVE & JOY











 





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar