tisdag 9 maj 2017

Medveten Energi förändring

"Det blåser häruppe, energierna är i olag." 
"Jag känner inte igen mig. Har vi skickats tillbaka till 1947?" 

"Vad är det som händer? Varför rör vi oss inte framåt utan ältar, ältar och ältar runt i kvicksand?"

Detta är ett axplock av de kommentarer som når mig som energiarbetare i denna tid och tro mig, jag känner dem på kroppen, jag också.
Men "exakt" vart är det dessa energi huserar och löper amok? Har du tagit dig tid att tänka på det?

När ljuset tränger sig in i det mörkaste hålorna och de mest obskyra hörnorna och jagar mörkret ut, vad händer då? För ett ögonblick så kan man tro att där är mera av en "kamp" än det egentligen är, att det mörka segrar, breder ut sig och tar över.
Men egentligen är det bara gammal och dold skåpmat som tvättas ut en gång för alla!

Det blåser på toppen just nu, på höjderna, i dalen där vinden får fart men om du går ner ett snäpp, bara litegrann så känner du en helt annan energi.. Starkare.. Tydligare.. Mjukare än någonsin.
Den nya tidens energi finns här parallellt som en kraftig, balanserande faktor och den öppnar och breddar vår chakran. Vår jordstjärna kräver mer uppmärksamhet än någon gång förr men den ger också mer, den ger på en annan frekvens vilket i sig kan göra den svår att hitta.

Alla chakran är i förändring, de ändra färg och utvidgar sig, pannchakrat (tredje ögat) sammansmälter med vårt kronchakra allteftersom vår förmåga att kommunicera med varandra ändras.
Våra guider drar sig tillbaka några steg, vi skall inte längre ha en stöttande hand som håller i oss när vi går, vi skall kunna själv. Vi skall hitta själva.  En läskig förändring, ett rum utan en stolpe att falla emot när balansen tryter.
Så vad blir receptet? Min vana trogen, det beror på! Beror på vart du börjar och vem du är...

Mitt första råd blir att se över ditt "rotsystem".
Hur har du det med din egen koppling till själen? Vet du i hjärtat att det jag skriver ovan klingar av sanning eller hoppas du bara?
Hur ofta har du en konversation med ditt andliga jag? Då menar jag både talande, typ bön och lyssnande, typ meditation/mindfulness.
Min intention är inte att lägga stress på dig men att påminna dig om att sortera dina prioriteringar och utan dig, ingen resa.

När inventerade du sist dina resurser?  Ja, nu menar jag inte bankkonto, skulder och liknande även om du helst bör ha en god översikt där också, det säger något om energierna det också.
Vad har du för egenskaper/talanger som du inte utnyttjar? Vad ligger sovande inom dig? Kanske är det något du tänkt göra då du blir pensionär. Vänta inte! Ta fram det NU.
Nu är tiden, den enda tiden du har så finn ett kreativt sätt att använda detta på!

Vilka mänskliga "resurser" finns i ditt liv? En gammal klassiker MEN det tillhör ditt rotsystem.
Kanske finns det tom någon resurs som du inte brukar till fullo.. Jag vet! Det låter fult men tanken var snäll. Det finns kanske en gammal farbror, faster eller avlägsen kusin som du alltid uppskattar när du får ändalykten ur vagnen och tar dig dit, ändå blir det bara sådär en gång i året.
Ändra på det! Fyll på där du kan för som sagt, det blåser på många ställen nu och det blåser vilt!

Imorgon har vi fullmåne i Skorpionen, uttrycket "Jag begär" haglar på många Astro sidor.
Vad är baksidan av det?  Var känner du dig inte tillfredsställd?
Vilket område måste förbättras för att ditt liv och ditt rotsystem skall hålla dina energier på ett bättre sätt?

Go back to Basics! Fokusera på ditt!  Be gärna om hjälp och ljus till världen men håll ögat på ditt, både nuvarande status och vart du skall.
Låt oss "hålla samman"! Låt oss tillåta oss fullständig personlig frihet men samtidigt stötta varandra i den rättigheten!
If you agree, Say AYYY.. ;-)

Live with Passion & as always, Blessed you are!
Love & Creation,  Maud






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar