fredag 12 maj 2017

Ömhet


Häromdagen läste jag en artikel om ömhet.


Ömhet med synonymer som tillgivenhet, kärleksfullhet, innerlighet, förtrolighet...
Tyvärr har ordet, i den betydelsen, fått stryka på foten för sin andra betydelse, att vara öm någonstans. Min önskan är att påminna om ordet och känslan i sin lite dolda, glömda mjukhet.

Ömhet håller medmänsklighet, närvaro, tröst och innerlighet i handen, de är nära släktingar.
Själv känner jag att ömhet ibland kan fattas mig, jag önskar mer av det.
Jag kan ge ömhet till mina barn, ge ömhet till ett djur och få ömhet tillbaka, ett gyllene ögonblick i dagen men det finns plats för mer.

Sätt dig till rätta, pyssla om dig själv såsom det passar dig, slå på videon härnedan och låt Nick Cave's röst omsluta dig. Andas in texten. Se på de väl valda bilderna.
För mig är detta tecken på ömhet, ömhet av den mjukaste sort...

Ta vara på dig i helgen! Vandra inåt istället för utåt...
Live with Passion & as always, Blessed you are.
Love & gentleness, M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar