onsdag 1 juli 2009

Sätta seglen! Lossa förtöjningarna..


Projekt 1 - check! (dvs klart)
Projekt 2 - check!
Projekt 3 - check!

Helgen och föregående vecka har ägnats åt att i mångt och mycket beta av minneslistorna, checklistorna för vad som skall göras inför den stora förändringen!
Känslan av tillfredställelse blandas med känslan av energiförändringar men man hinner inte riktigt med, jag hinner inte med.

Igår rensade jag ur, stängde och lämnade mitt egna praktikrum!
För första gången på över 10 år är jag utan kontor och klinik.. Självklart är jag alltid välkommen på centret, jag skall jobba redan nu senare i veckan en dag eller en och en halv MEN ÄNDÅ.
Det var en viss känsla av hemlöshet som övermannade mig i bilen på vägen hem, en sorts dualitet - slut men ändå, vänta lite nu, jag jobbar ju. Jag är ju..
Mmm, jag är så mycket mitt jobb och trots att jobbet kan göras vart som helst och med mycket små medel så är ändå tryggheten av en arbetsmiljö en viktig aspekt. Ett sätt att smidigt hoppa i jobbkläderna, gå in i rollen och kostymen, bli tydlig för klienten.

Nu satt jag där lite avklädd, lite hemlös och undrade vad som skall bli av mig. Precis som det lilla knyttet i Towe Janssons älskade saga om det knytt som lossar förtöjningarna och ger sig ut på det stora öppna havet för att finna någon/något att dela livet med.
Dramatiskt? Tja, något. Jag vet vart jag skall och med vem, jag vet att jag vill och att det är rätt - det jag funderar över är med hur. Naturligtvis, jag vill också lufta känslan här.. för att se vart den bär mig.

Dags att börja gå! Idag skall jag avsluta ytterligare "pappersförtöjningar" till det gamla och sen skall jag göra en plan för det nya.. En plan med guldkant, min plan, en plan med SCHVUNG....
Vinden är här! Dags att sätta seglen! God Tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar