fredag 29 mars 2013

Thousand endnings.

Lång Fredagen, Good Friday.. Vad passar bättre än att dela den mellan andligt projektarbete, plugg och familjen?
Det är svårt med allt detta "lökskalande" i det andliga arbetet! Att finna tidpunkter, steg, som känns som om de tar längre än de egentligen borde och skulle...
"Our journey into life is by the trail of many deaths. 
It gifts a thousand endings that we might grow through a thousamd beginnings. 
Each little death, each letting go of somehing that no longer serves us well, opens the door to a higher learning!"

Jag är inte så bra på detta med "thousands of small deaths". Mina händer klänger sig fast vid saker.. Undrar hur det skall bli och samtidigt ber jag om förnyande, om att få veta att jag är på rätt spår.
Hur hör detta ihop?
"Each little death lightens our load, frees us if burdens that have become too heavy, 
Each little death brings more light into our life!"

Bli befriade från våra bördor, eller att det blir lättare, det vill vi i vart fall alla. Alla vill vi resa med så lätt bagage så möjligt men skiljas från våra ägodelar vill vi inte. Se där en paradox till.
De flesta av oss önskar oss större skor men "dö ifrån de gamla", ja, det vill vi inte heller.
I vart fall inte jag..

Ugglan kommer i korten och i totemet.  Som en budbärare från Nord, nordanvind, och med dem, kunskapen från de som gått före oss. Ugglan kommer med förändringens vindar och eftersom den ser i mörkret så leder den oss mer emot vår själs uppgift än emot något världsligt.
Ugglan påbjuder död och födsel, insikt och klarsyn.
"A life of a thousand endnings.." 

Jag frågade ju om vart vägen ligger.. Jag får skylla mig själv.
Långfredagen handlar ju om just det, avslut och ny början. Från en era till en annan. 

Var rädd om dig i påsk! Unna dig lite vardagslyx.
Glad påsk och KRAM!

Texten  om ugglan är tagen ur: Wisdom of the four winds by Barry Brailsford.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar