lördag 11 maj 2013

Sitter på en dröm!

" Jobba nio till fem, 
Fuck that jag knegar mera.
jag drömmer, jag brinner, jag kokar, jag spinner.
Jag släcker bränder, förlorar och vinner. 
Jag gör det tills det är över, jag gör det till slutet,
om jag är på gränsen. man, jag gör det till stupet..

Aldrig gjort det för medaljer, jag gör det för mitt liv
och om jag faller, jag faller med stil. 
För jag tror på godhet, jag tror på storhet, 
i en framtid där inget verkar troligt... 
För jag sitter på en Dröm, jag släpper aldrig den, 
ända in i kaklet tar dig HELA vägen hem! 

Det är så jag gör det, kör det än. 
Det är så jag gör det, kör det än. 
För jag sitter på en dröm, 
krattar min manege, 
ända in i kaklet för jag vägrar växla ner. 

Jag är driftig på riktigt, på livstid, min insikt.
skickligt och listigt, jag gör det för något viktigt.
Jag gör det för dom som tvivlar, 
jag gör det för dom som vilar.
jag gör det med min inspiration tills den sinar. 

Jag river murar, vänder upp och ner på sterotyper
öppnar upp mig till och med när jag skryter. 
24 timmar runt kompis, dag som natt, fått skit för min ärlighet men 
fuck, det är så världen är.
Fuck allt snack! Nu är det färdiglekt för jag sitter på en dröm, jag släpper aldrig den
ända in i kaklet tar dig hela vägen HEM..
Det är så jag gör det, kör det än... 
Det är så jag gör det, kör det ÄN!!"

"Sitter på en dröm" av Petter. (delar)














 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar