onsdag 17 juli 2013

HUA, hua!

Nejdå, jag har INTE stavat fel!
Det skall inte stå huha, eller huva, huva... ;-)
Jag skall inte klaga! Inte beklaga mig, kritisera eller förfäras.

HUA är en förkortning och står för:
H eard
U nderstood
A ccepted (eller acknowledged)


Hua kan användas i alla möjliga sammanhang såsom i en inlärnings process, vid mottagande av information eller varför inte såsom jag använde den just idag, i ett ögonblick av intuitivt igenkännande.
För det är precis så det funkar för mig när polletten faller på plats..
Jag ser något på "riktigt", på allvar. Jag tar in det, förstår det och accepterar det som min sanning, min åsikt. Något som passar mig.

Från tid till annan har jag lätt att falla för att den "allmänna åsikten är den rätta".
OM alla andra gör det så måste det ju vara korrekt, riktigt och bra. Är alla på Facebook?
Jamen, då är Facebook såklart legitimt. Eller?  Eller är det en energitjuv? En uppmärksamhets krävande inrättning som bara innehåller det man vill skryta med?
Det varierar. Beroende på person och ämne men ändå, visst är det värt en tanke?

Mina träningskompisar har utgjutit sig om att "du är lite hemlig angående dina träningsmål. Du borde lägga ut den på..(diverse träningssidor), få feedback, pepp, nya idéer osv"
Plus att de lagt till "ja, och så kan du ju inte få glada tillrop, hurra och dunk i ryggen när du klarat nåt. Det är ju ingen som vet.."
Fundersamt har jag lyssnat på dem och efter att ha klarat Vansbrosimningen började jag tro att de har rätt. Väldigt få glada tillrop, väldigt få ryggdunkar, lite pepp, inte ett endaste litet HURRA.

Jag åkte hem med ett "detta skall jag fan i mig ändra på..nu skall jag facebooka alla mina träningsrundor, skaffa polare på Runkeeper Team, lägga varje meter på..."
Nix! Det tog emot!  Det tog emot som sjutton.
Jag vill inte!  Det är ju mitt. Planläggningen, kittlingen, träningen och genomförandet. MITT.
Stilla undrade jag om det är något fel på mig.. Är det?

Precis då kom jag över texten:
"Keeping quiet about what you seek to manifest has been handed down through the ages and is a well known, well used and much appreciated strategy." 
AHA! Vara tyst om vad du önskar manifestera är alltså en strategi.
Nåja, inte en medveten sådan hos mig men en intuitiv sådan och när jag läste denna meningen insåg jag också varför jag gillar att hålla tyst om vissa saker.
Kommentarerna under resans gång väger sällan jämnt med den ev positiva feedback man får efter avslutat värv.  Krass?
Jodå, lite och vis av erfarenheten.  Jag kan dela med mig till de jag vet klarar av att hantera att jag har mål, storleken på mina mål och kan ge rätt sorts feedback.
Resten kan kvitta! Korna i hagen, folket på facebook - dem klarar jag mig faktiskt utan.

En liten mening ändrade perspektivet, gav förståelsen.
Heard, Understood, Accepted - rent intuitivt - HUA!
Tack Coach McDonald för alla HUA i mitt liv. Hope to see you in real life soon.

Hitta dagens HUA! 
Live with passion and Blessed BE!
LOVE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar