fredag 12 juli 2013

Snart mitt Juli.

Godmorgon,

Har använt morgonen till att i tystnad få i mig mitt kaffe, min frukost och medan jag blickar ut över de berg jag strax skall springa över insåg jag att halva Juli snart gått.
Tidens flykt.
Dagarna är maxade med göromål och ändå, ändå hinner jag inte hälften av det jag anser att jag vill.

The Angel of my hearts desire - ja, det är den Ängeln som dykt upp i korten de senaste dagarna.
Den oändliga rad av avslut och nystarter som livet innebär.
Vad önskar sig mitt hjärta nu, här i sommarens mitt?
Vad önskar sig ditt?

Just denna ängel är speciellt vaksam då den vet att de som själva valt att inte följa sitt hjärtas innersta önskningar ej heller har förmågan att stötta dig i din resa.
De menar inte att stjälpa dig, de menar inte att vara elaka eller nedvärderande. De bara ser inte poängen.

Stilla lyssnar jag till de drömmar jag bär...
Sten för sten byggs huset, såsom alltid men varje dag innebär en dag närmre manifestationen av hjärtats önskningar, så länge jag bygger, så länge jag önskar, så länge jag drömmer!

"Drivved.." sa den okände mannen på gymmet igår och log.
Jag såg frågande på honom.
"När man är till sjöss vet man att när pinnar, grenar, ja, bråte från land börjar dyka upp i vattnet så närmar man sig land.. drivved... Bitar av pusslet."
Lite generad såg han ut men när jag nickade i samförstånd sa han förtydligande:
"Lägga träning till träning, övning till övning.. drivved.. Närma sig sanningen. Närma sig målet.."

Precis! Korrekt! Riktigt så!
Inte bara "drivved" som jag kan påverka genom att göra övningar men också drivved från universum. Sådant som kommer min väg, genom synkronicitet, universums små "post-it lappar".

Dags att kamma till rotborsten och ge sig ut bland bergen.
Vilka vägskyltar dyker upp idag månne?
Vad finns runt nästa hörn?

Whatever it is.. LIVE with PASSION and Blessed BE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar