onsdag 24 juli 2013

Min vibrationsnivå.

Människor kommer i alla sorter, i alla vibrationer.
Vi har och känner tillhörighet med vissa, de som kommer nära vår egen vibration.
Samtidigt finns det andra man aldrig kommer i närheten av eller förstår sig på.

Vi är alla barn av energi, av kraften, av Gud (om du så vill) och allas uppgift är viktig men därmed inte sagt att vi alltid förstår den.
Ibland får man gå många dagar utan att träffa någon som "når en" med en vibb...
Ibland haglar de som regndroppar.
Åh, LYCKA!

På bussen imorse.. Bara ett snabbt ögonkast. En som jag.. En vibb, ett igenkännande.
En skön känsla av att inte vara ensam trots ensamheten.
Ett samtal utanför jobbet, delande av åsikter, nickande i samförstånd och samklang.  En delad frukt.
"En sådan dag" tänker jag när jag går till bilen och leendet sprider sig.

Några timmar senare, leverans till en arbetsplats som inte är min.
En ängel på jobb. Hennes ögon möter mina, vibben är där.
"Hjälper du mig?"  Hon tvekar inte att fråga trots att vi inte känner varandra, trots att jag inte jobbar där.
"Det skulle bara mangle.." (Fattas bara - sv). 
Jag känner mig inte "påhoppad", tillfrågad, pressad.
Vi gör det tillsammans, i flyt, som vi aldrig gjort annat. 
Hon nickar till tack efteråt. Ängeln..

Jag delar min post. Så kommer hon, vi pratar en stund.
Allt stämmer. Vi nickar till varandra. Jag går.
Vi har haft "stämma idag"!! Vi som delar vibration! Gott! Skönt!
Det kan vara långt mellan gångerna  och nu är jag påfylld.

Vi är alla Änglar, ljusvarelser... Vi bara tillhör olika grupper, olika "vibbar".
Någon påminde mig häromdagen att inte "glömma bort vem jag är", vad jag kom hit för och hon sa det genom att hänvisa till Lejonkungen och apan som där påminner Simba. 
"Glöm inte bort vem du är!!"

Tack för påminnelsen, min vän och universum.
Jag minns och jag är tacksam för det!

Live with passion & Blessed be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar