måndag 14 mars 2016

Try Everything


När jag mår bra är jag oändligt nyfiken och mina intressen går vitt och brett,
på gott och på ont. Underbart och olidligt... I samma släng.

Helgen har verkligen inneburit allt det där blandade då man som egen företagare kan jobba lite närsomhelst. Eller som Petter uttrycker det "9-5? Fuck det! Jag knegar mera!" 
Eller i vart fall "knegar annorlunda"! ;-)

Nya program på min Mac, som skall mästras och sånt tar tid. Tid att ta in, tid att lära, tid att bygga säkerhet... Kul? Nej, inte direkt. Men jag vill ha kunnandet, vill att det skall funka sen så då är det inget annat göra än att lägga in timmarna, få det in. DÅ blir det kul, typ efteråt.
Nåja, okej då, det var lite kul under tiden också, när man inser att barnen oftast löser detta snabbare och smidigare än mig. Vilken resurs!

Möte inför det som komma skall.. I mjukisbyxor, i sängen, Söndag em.
En i Sverige, en i Tjeckien, en i Danmark, en i England - hjälp! Det gäller att hålla tungan rätt i munnen och när diskussionerna är klara är jag uppfylld och utbombad i ett och samma.
Otroligt mycket blir gjort denna eftermiddag och efter mötet rullar email, information, kunskap och redskap in... Jag är fascinerad av att allt detta låter sig göra via tekniken, att den på detta sätt tar oss till nya höjder.
Känner en otrolig tacksamhet för dessa nätverk som för mig vidare och som jag kan få vara del av. 

Jag blåser liv i mig och i min verksamhet efter 7 års stillastående, om man ser till Skatteverkets böcker. Ser man från min synvinkel är jag en till sjuårs cyklus rikare, en mörk period rikare, en hög med kunskap rikare och jag glädjer mig till en ny cyklus nu.
Har funderat mycket över "lätt är rätt" konceptet, så delat, så vanligt bland de spirituellt intresserade och jadå, jag tror på det i vardagen, i problemlösningen, i flödet.

Ingen lätt är rätt känsla = du är inte centrerad, inte i vortex, inte i synk. Fixa det, fortsätt sedan. 
Samtidigt är det såklart så, vi behöver mörker perioder, stillastående, lika mycket som havet är ebb OCH flod, lika mycket är vi ljus OCH mörker.

Då jag häromdagen körde fast i regler, i ett för mig okänt system blev jag fundersam. Vad nu? Jag hade ju gott flöde, detta var riktigt. Varför fastnade jag då?
Frågade en kollega, fick en kreativ lösning till svar och jag kände mig förvånad - kan man gå runt reglerna så? Är det för mig? 
Kollegan svarade då helt krasst: Regler som inte har ett syfte stryper flödet. 
Sålunda fick jag rådet att vara som vattnet, fundera över regelns syfte, erkänna meningslösheten i den och så, gå runt. Nytt flöde, ny fart.

Så min påminnelse efter helgen blir ett oändligt tjatande av mina käpphästar... 
Komihåg - utvärdera själv värdet av saker och ting. Värdet för dig! Allt annat är ointressant.
Var nyfiken! Var flexibel! Ha tillit! Det är dessa tre som ofta ger god livskvalité. 

Jag "bjuder" på ett smakprov av Zootropolis här nedan och jag hoppas den boostar dina drömmar tillika ditt nyfikenhet. MEN självklart är det Shakiras härliga text jag vill att du skall ta speciellt mycket till dig, i din nyfikenhet, i din passion...

Live with passion & as always, Blessed you are!
Love & Joy, M
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar