söndag 6 mars 2016

Veckan som gått

Wow... och usch, vilken vecka!
På djupt vatten..
Intensiva energier som står som spön i backen och som det ibland känns som om man kan skära med kniv. Eller? Hur har du haft det?
Frustration, irritation eller extrem trötthet har varit ledord för många under den vecka som varit, själv har jag definitivt varit i det sista ledet, trött, tröttare, tröttast.

Det "kosmiska regn" eller snarare oväder som jag talat om tidigare har varit över oss hela veckan och en av de astrologer som jag gillar uttryckte det såhär:
"Universum dukar av bordet denna veckan, förbereder för kommande middag!" 
Hon hänvisar då till den nymåne som kommer nu, 9/3, i samklang med Solförmörkelsen som inträffar på Södra halvklotet men som också påverkar oss rent energimässigt. Jag återkommer till båda dessa i eget blogginlägg.

Jag avslutade förra veckan med att vara med om en total nedläggning, Posten Norge avslutade sin Lördagsutdelning och förra Lördagen var sista Lördagen någonsin.
Sånt sätter sina spår, i anställda, i de uppsagda, i de som går vidare och i de som varit vana att alltid få sin post, även på Lördagar.
Vi har en tendens att inte riktigt ta sådana energiändringar på allvar... Vaddå, det var ju planerat sedan länge. Detta har vi ju vetat...
Jovisst, men när ändringen står för dörren, ja, då känns den.
Personligen stod jag där med eftereffekterna av en veckas influensa och sålunda stod mina emotionella och andliga dörrar vidöppna. Klart för invasion.


Söndag innebar dotterns födelsedag, stor, härlig energifest med påfyll, påminnelser och rörelser.
Solår avslutas och nya påbörjas - vad vill vi ha med oss?
Måndag och Tisdag genomgick jag gammalt material, kastade massor och kände trådarna brista.
Vart skall jag nu? Vart vill jag fylla på?

Onsdag innebar kursexamen, utvärdering, men också diskussion om vägen vidare.  Vart vill jag nu?
Någon kommer till mig och ber om mentorskap, utmanande, roligt och spännande. Ja, tack, gärna.
Jag vänder mig emot någon annan, i ett annat ämne - vill du leda mig? Lära mig mer?
Hurra! Energiutbyte, nytt lärande och rörelse.

Torsdag och Fredag rinner det nya materialet in.. Fyller mitt golv, mina lådor, mitt sinne.
Gå igenom, lyssna, sortera, kolla igenom, sammanställa och förstå.
Proppfullt huvud och trött kropp.

Ungefär så har mina energier dansat denna vecka... Jag har skrivit blogg säkert fyra gånger men kastat och ratat då resultatet inte känts, inte känts någonstans faktiskt.
Till och med bloggen har jag rensat, kastat gamla utdrag som aldrig blivit bloggar - har de inte blivit något fram till nu så blir de antagligen aldrig något heller. Det kommer nya.

Jag ser fram emot och skräms, i ungefär lika stor grad, av den kommande veckan.
Det är mycket rörelse nu, en omtumlande tid.
Om du valt att läsa denna bloggen så tror jag du känner igen dig.. Annars vore du knappast här, då skulle jag vara alltför flummig för dig.

Ta vara på veckan som kommer! Ta fram horoskopet och kolla in Fiskarnas tecken, mycket av veckan rörelse/action sker där.  Jag återkommer snart om detta.
Live with Passion & as always, Blessed you are!
Love 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar