måndag 26 oktober 2009

Rädslans mästare.


"Är det min tur att åka, så är det. Jag överlämnar mig åt Allahs vilja, ske hans vilja och det är inget farligt med det". Så uttryckte sig en norsk Robinsson deltagare igår kväll då det verkade ganska uppenbart att han skulle bli utröstad i nästa öråd.
Tilliten lyste ur hans ögon, han skrattade, interagerade och vann. Han röstades inte ut, någon annan fick åka hem istället.

Där jag satt i soffan slog mig en tanke som kombinerades med de upplevelser jag själv haft under helgen.
Jag har nämligen varit tillbaka till Sverige, arbetat, träffat många kunder, gamla och nya och de flesta av dem hade de gemensamt att de ville, på ett eller annat sätt diskutera svininfluensan med mig. Inte alls konstigt! Jag är terapeut, homeopat, har medicin utbildning och framförallt, jag har ofta delar av deras tillit på dessa områden.
Vad säger man? Vad vet jag om detta "prototyp vaccin" och dess verkningar?
Inte ens forskarna vet ju exakt vad denna massvaccinering kommer att innebär, de kan bara spekulera.

Jag har min tro, mitt sätt att se på universum, dess lagar och rörelser och utifrån detta kan jag prata! Men är det rätt för alla?
Jag tillkallar inte Allah, men jag kallar det för vitalkraft! Jag tror på människans egna ljus, kraft och möjligheter annars hade jag inte haft detta jobbet.
Denna pandemi är svår för mig också på flera sätt och utmaningarna är många!

Medias och politikernas skräckpropaganda är fruktansvärd! "alla skall!" "Alla bör!" "alla som inte gör är omoraliska, illojala, farliga, utmanande, anarkister osv"
Skällsorden haglar! Vi, föräldrar till barn under 3 år, får höra att om vi inte vaccinerar oss riskerar vi att "döda" våra älskade spädbarn om vi får influensa!
Min Gud, vilken jäkla skuldtrip! Tom jag dras med, jag som i min ryggmärg vet att det är en högst tvivelaktig lösning med mycket tvivelaktiga verktyg!

Vaccinet är gjort på djur RNA och DNA och dessa knyter sig till vårt egna DNA enkelt uttryck trots att det inte är "kroppegen" vävnad. Varför är detta så märkligt då?
Jo, för att vårt immunförsvar är "tränat" att attackera sådant som inte är kroppseget dvs främmande och det kommer den att göra, i vart fall hos vissa.. Slutsatsen på detta blir mera och flera degenerativa autoimmuna sjukdomar såsom MS, ALS, fibromyalgi och andra nervsjukdomar. Detta är bara en aspekt av många förvirrade fakta runt denna livräddare som nu skall pumpas in i alla och envar..

Trots denna kunskap, tvekar många.. Man vill inte var, just det, illojal! Det rimmar illa med det vi människor innerst inne önskar.
Har ni läst historien om mannen som bodde utanför staden och hade egen brunn? När stadens vatten blev förgiftad och alla blev tokiga försökte han förgäves lära dem alla att INTE dricka ur brunnen. Det gick inte! Till slut drack han med och gick in i tokeriets glömska medvetet!
Det är ibland lättare att vara tokig tillsammans med andra än galen, udda men ha rätt ensam!

själv tänker jag fortsätta lyssna på nyheterna men med ett kritiskt sinne. Varför säger de det som de säger? Fightas med ev sjukdom med hälsosam mat, frisk luft, rena händer, klara visualiseringar, homeopatmedicin och andra behövliga verktyg.
Tro och kunskap i en god mix är oftast rädslans mästare. Man behöver något att fästa blicken på och detta är en ny utmaning som det globala samhället möter.
MEN knappast den sista, det kommer flera av denna varan..
Så lika bra att pröva verktygen nu så de inte blir ringrostiga! Använd din klokskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar