fredag 18 januari 2013

Låna någons ord...

Ibland är det svårt att formulera sig.  Ibland är det så att man inte ens får fatt på trådarna som väven består av.. Då är det tacknämligt att hitta någon som har orden, någon som kan identifiera trådarna i väven.  Lånade denna text av Gro-Helene Tørum idag, översättningen till svenska är min!
Hon sätter lite ord på min känsla...TACK Gro-Helene.
(Obs! Ej heller HELA hennes text finns med, så att du vet)

"Vi är inne i en helt ny fas där något nytt skall bli till och det är upp till oss att gå utanför de gamla ramarna för att finna "nycklarna" till att skapa vårt eget svar på "livets varför & hur". 
Många jag möter sitter fast i det som var och blir olyckliga då de inte längre kan se sin delaktighet i detsamma MEN vet heller inte hur de skall komma vidare. 
Vägen framför dem är en förlängning av den vägen de redan har gått och de VET att detta INTE längre är rätt riktning. 

Men VART ÄR VÄGEN, vad skall jag göra, vem kan jag följa? 

Egentligen är detta inte någon dramatisk situation för oss, det borde inte ge oss rum till att oroa oss eller frukta, men då vi tänker i termen konsekvenser, snubblar vi, faller, spelar död och blir liggande i frustration över att livet är så orättfärdigt och att ingen förstår oss, att ingen kan begripa hur ledsen man kan känna sig när man är fångad i det meningslösa mellanrummet som vändpunkten har skapat. 

Men konsekvenserna som vi fruktar omfattas också av detta nya - de finns ju inte längre, om vi bestämmer oss för det, så varför snubblar vi på dem?

Det är en annan verklighet nu, det är något nytt på väg och vi kan inte gå tillbaka till gamla erfarenheter för att förstå vad det är, ej heller kan vi vända oss till grannen för ett råd. 
Vi får all den hjälp vi behöver men för att komma i kontakt med den inre coachen så skal vi våga att skapa nya drömmar, nytt hopp, ny längtan - det är detta som skall leda oss, det är det som är den nya kartan och hjärtat är fortfarande DIN KOMPASS! 

När vi drömmer uppstår nya verkligheter.. Låt oss ta dem, i ljuset och inse, SÅ lätt är skapelsen! 
Lyssna till din inre stämma idag, låt bli att vara dirigent för ett ögonblick - vad är det som sker då?"


Fantastiska kvinna med handen på livets puls, hjärtat fokuserat på den NYA tiden...
Jag känner igen mig själv och många runt mig i hennes ord!
Ser för mitt inre hur tarot lekens " The fool" tar språnget från klippans högsta punkt -
i trygg förvissning om - att någon tar emot honom!!
Vad vågar du drömma om??
Du nya tidens barn... KRAM & Live with passion. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar