fredag 22 februari 2013

Hablas mi idioma?

Betyder "talar du mitt språk?" Mitt inre språk. 

Infinner sig någonsin känslan "av att vara en alien" hos dig?
Ja förlåt, kanske lite klumpigt uttryckt..Känslan av att inte riktigt passa in?

Det kan vara en känsla som är närvarande i livet eller en känsla som bara dyker upp i en viss situation. En viss situation kan man leva med, värre är det när det är mer i livet som helhet.
I vart fall tycker jag det. 

Att vara lite udda.. det kan ha sin charm.
Att tänka annorlunda kan vara upplysande, roligt och riktigt givande. Kreativt.
Men att känna sig som en utomjording utan språk och kända kommunikationsvägar, tja, det är rätt och slätt slitsamt.
När jag går in i den zonen dvs bort från att tycka det är charmigt till att känna mig som en övergiven E.T. då vet jag att det är dags att TANKA!
Min energi har då tagit slut på ting som inte gett tillräckligt tillbaka eller inte gett rätt drivstoff till just mig tillbaka. 

Jag skapar samtalet. Samtalet med en annan av min sort..
Sjunker djupt i närvaron, i sättet som orden flyter, rörelserna i det som INTE är ord. En komisk dans. 
Mina chakran svarar genom att synkronisera sig, det blåa öppnar sig försiktigt, ser sig om, det lila flödar öppet och ostört, det gula lugnar sig, faller inåt, faller till ro.
Som att klappa en katt..  Mjuka, stilla rörelser och ändå, ändå ändrar sig mer än man någonsin kan se på utsidan.

"Jag vet!!! Jag förstår vad du säger, jag ser det och du har helt rätt" Min kamrat-lika-annorlunda tankar också. Jag ser det... förnimmer det... annan energi, annan input.
"Vi får se på fler möjligheter till samarbete.. Fler arenor!" snabba leenden, utbytande av tankar, likt barn ger vi oss in i en lek av mimikry, ytterligare ett sätt att tanka på, att skapa känsla av samhörighet.

"Jäklars.. Jag glädjer mig till detta! Det blir bra! Så påfylld jag känner mig!" 
Jag med! Varje droppe av energi är emottagen. Förvaltad.
Tegelsten för tegelsten skapar jag min egen "alien" koloni, en koloni för sådana som likt mig behöver annorlunda energi då och då, som behöver samtala på sitt eget språk, som behöver fyllas och uppfyllas.

Vi kan kursa, vi kan samtala, vi kan ge till andra, vi kan skapa,  flöde är nyckelordet!
Flöde av olika former av energi.
Att vara alien, att vara jordisk..Att få vara hel! 

Live with passion. Förvalta dagen.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar