tisdag 30 december 2014

Ett flämtande andetag.

När man minst anar det så står det där, 
på trappan, 
tar av sig rocken, 
sparkar av sig skorna och proklamerar ljudligt: 
"NU är jag här!"

Så stod det där plötsligt framför mig och jag sjönk ner i magen och landande.
Bra! Känslan jag väntat på är närvarande, lugnet likaså.

Jag såg upp emot den märkliga skyn, solen lyste från en klarblå himmel och på ingen tid alls formades himmelen om till royal blue/kungsblått och ner, mitt i solskenet, föll enormt stora regndroppar ner. Regn och sol och faktiskt minus tre grader - hur går det ihop?

Årets näst sista dag. Vi har ju imorgon också.
Norra delarna av landet har extrem väder och värre skall det bli imorgon, kaos och katastrof är moder till ordning och nyordning. Sådana är naturens lagar.

Själv känner jag ett lugn inför det nya året, ett mycket större lugn än på länge, lugn och tillförsikt.
Nyårslöften får ligga, strävan är alltid densamma, målen formas om lite emellanåt men grunden densamma, grunden i mig.
Löftet till mig är dock att inte glömma mig, inte tappa bort känslan, inte någon gång.

Imorgon är också sista arbetsdag på Posten, lång dag blir det. Sen tar det nya vid.
Tryggt, spännande och utmanande, inte helt olikt ett nytt år.

Uno Svenningson sjunger så vackert i sången "Årets sista dag."
"I sjunde himelen där lyser det i natt.
En silver måne så full av evighet och kraft.
I dina ögon ser jag stjärnor så små.
I dina händer, där vilar framtidens spår.
Känslorna dom stiger som bubblor mot ytan.

Har ingen chans att värja mig mot nostalgin.
Jag står här vid fönstret mot vår by,
där rimfrosten ler mot den mörka natten.


Snart är vi där.
Farväl nu alla stunder.
Nu möts vi här.
Och jorden kommer lysa.
Snart vi där.
Här på årets sista dag.
Här på årets sista dag.

Glädjen har sin egen sorg min vän.
En drink av vemod fyller glasen igen.
Dom tårarna som aldrig sett ljuset, dom kommer nu.
Här på årets sista dag.
Och jag lovar mig själv ännu en gång,
att inga löften ska lämna dessa läppar.
För alla löften stiger mot skyn,
som ett norrsken som flammar upp och dör.


Ja, nu möts vi här igen.
Ja, nu möts vi här igen.
I våra händer vilar vår framtid.
Och löften kommer stiga mot skyn,
som ett norrsken som flammar upp och dör."


Ja, i våra händer där vilar vår framtid! Vad tänker du skapa med dina händer?
Vad finns i dina drömmar och visioner?
Kompasskursen är satt, låt oss hissa seglen och ta för oss av godbitarna.

Ha ett fantastiskt Gott Slut & ett strålande Gott NYTT ÅR.
Jag hoppas vi fortsätter att ses nästa år och att du följer med på mina utfärder.
Live with passion & Blessed Be



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar