söndag 3 maj 2015

Begär och höga vågor

När vi kliver ut på det vackra torget i Lördagskvällens sena timma, blir jag genast medveten om att "något har ändrat sig".

Torget ser ut som det gjorde då vi stojande och glammande gick in på bion några timmar tidigare, träden står i vackraste blom, fontänerna är igång och vattnet kluckar och porlar.
Musik strömmar från de intilliggande caféerna och ändå, ryser jag till och drar kappan närmare mig.

På himlen vandrar dramatiska moln, man kan se att de är mörka regnmoln natten till trots ty bakom dem lyser en stor guldgul måne.
Det är då jag ler, katjinget på insidan, månen i Skorpionen.
Jodå, kära vän, det är dags igen, fullmåne och denna gång i Skorpionens tecken.
Passion, intensitet, svart eller vitt, allt eller inget, lite drama och absolut ingen mellanmjölk, DET är plutostyrda Skorpionens gåva till oss människor.

Redan från Söndagen känns den eftersom 03:47 går den in i Skorpionens tecken men månen är inte helt full förrän tidigt Måndagen den 4/5 kl 05:42 och dess dragningskraft ligger kvar tom Onsdag.
Bered dig på intensiva dygn och undvik platser som där det normalt sett "sker i mesta laget".
I länder som är mera öppna har man undersökt detta med månens inverkan på b la brottslighet och månen i Skorpionen har absolut mest sådant, stölder, "passionsbrott" alltså brott som har sitt ursprung i svartsjuka, avundsjuka, hämnd eller annat gammal skåpmat.
Föra förvånande då Skorpionens devis är:  Jag begär! 

Sålunda kommer nu dina djupaste känslor krypande upp, allt vad det måtte vara känns tydligt och helt ned i märgen. Det bästa med denna transit är att den också tar med sig de positiva känslorna så, har du mycket av den varan, t ex är du nyförälskad kan detta blir nätter och dagar du drömmer om långt efteråt.
Solen står i denna period kvar i Oxen, den trygga,konkreta, enkla oxen där allt är fokuset är på det vackra, det sköna, det sensuella.
Så mellan månen, solen i oxen och planeten Jupiter skapas just nu ett sorts T-kors, detta bidrar till att förstärka denna måne ordentligt. Tänk dig tanken (och håll den gärna fram till Onsdag), alla känslor ligger liksom under lupp, de blir STORA!

Balanspunkten här kommer att ligga mellan Solen i Oxen som säger "Jag äger", alltså mitt och månen i Skorpionen "Jag begär", alltså ditt.
Vad är mitt? Vad är "ditt"/andras? Vad önskar jag mer mera av och vad har jag redan?  Vad behöver jag verkligen och vad "bara begär jag"?

Är detta en bra plats för mig att vara på? Är detta den relation jag vill ha? 
Skall jag kliva in djupare, fördjupas i detta jag gör/är/känner eller är det dags att dra mig ur? 
Denna typer av frågor dyker upp och Skorpionen nöjer sig inte med några halvmesyrer, SVARA och svara ärligt så att det sedan finns bara en väg, UPPÅT!

Men observera, det handlar absolut inte bara om dina relationer, agerande med/emot andra, det handlar också i högsta grad om - vad du tycker/anser om dig själv och hur du har det nu.
Pluto är Skorpionens styrande planet och förr i tiden kopplades det ihop med Hades, härskaren i underjorden då kanske du kan förstå vart du måste gå för att få svaren på just dina frågor.

Våga och vinn säger denna månen i Skorpionen och du kan känna hur livslusten hugger tag i dig, du vill agera, du känner inte för detta längre, inte vara kvar i underjorden utan upp i ljuset.
Så låt dig ledas till lösningen på dina problem i denna veckostart men minns också att människor kan vara lite"taggiga" under måndagen.
Det kan finnas chans för negativa tankar, förseningar, kommunikationssvårigheter och rätt grundlös kritik under måndagen, här ligger Saturnus i direkt opposition till Merkurius plus fullmånen och det blir lite kaka på kaka.
Ta det inte så personligt (lättare sagt än gjort) och låt fokus ligga på, imorgon är en annan dag! 

Internet och böcker är fulla med fullmåne ritualer, om du har lust att utnyttja energierna.
Om inte, kan det ändå inte vara gott att veta vad som ligger där?
Det tycker i vart fall jag och jag känner att det pirrar lite, både på gott och ont inom mig.
För mig personligen sker det mycket imorgon, stora händelser och nystart och jag undrar lite hur mycket av detta jag kommer att känna av.
Jag får köra mitt favorit mantra.. "Med kroppen emot jorden och blicken i det eviga blå..."

Ha en passionerad Söndag och en knallstart på veckan!
Live with Passion and as always, Blessed Be!
Namaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar