onsdag 21 oktober 2015

Luddiga, långsamma vibrationer i transformationsfabriken

"Jag är som en kraftverk, resten är som N-volt (N-volt och jag är kall som en tung vinter..)" 
netdiver.net


Kall vinter av Petter, 2015



Så har det känts på slutet...
Att jag gått och gått och gått, som ett kraftverk, inte nödvändigtvis helt enligt kartan men med en sak i skallen.

Ett slagord, en tanke, en dröm.
Den formas för varje sekund, vaken eller inte, det spelar mindre roll. Det jobbas ändå och det jobbas hårt.

När kraftverket går, när jag rör mig bort från kartan dyker nya jaktmarker upp, nya territorium, nya saker att utforska och energierna ändras snabbt.
Kroppen känner av det, själen känner av det och kalibreringen börjar.
Mitt i kartan slår det stopp, kraftverket drar ner på hastigheten, fokus vänds inåt och kroppen tar in något främmande, virus, bakterier, något som på sikt höjer dess energi till en ny nivå.

Denna gången hade jag valet att pröva tuffa vidare i okända landskap, med nedsatt hastighet eller lägga mig flat, genomgå processen och få den gjord.
Jag valde det senare. Total stillhet, total avsaknad av input, vila, omtanke...
Det är vibrationer vi är, vi människor, tillika allt runt oss. Vi vibrerar i takt eller otakt, på hög frekvens, på låg frekvens och allt finns där hela tiden, som ett fisknät av energi.

"Platser vibrerar på en låg frekvens, liksom en fast frekvens, den är ganska lätt att sätta, känna av, stänga ute medan människor vibrerar mera högfrekvent, ändrar sig hela tiden och liksom flyter ut..." 
-så summerar jag delar av ett samtal med en vän häromdagen, en vän som känner in och utforskar.
Jag är enig med ovanstående.
Allt är energi och som sagt, energi kan inte förstöras, bara omvandlas. 
 
dailyinspiration.nl

I detta nu omvandlas jag, och många med mig, via tiden, via virus, via nya tankar...
Den intuitiva Kaypacha säger denna veckan, i sitt (ditt) mantra:
"I'm always choosing to evolve, or not, by leaving or sticking around. Now is the time to FULLY engage and not quit until the job is done!"
Ett fint mantra som belyser vår fria vilja på ett härligt sätt. Vad betyder denna tiden för dig?
För mig är det i högsta grad både och, både lämna och hänga i, hänga kvar, olika för olika teman.

Men först, en stund till i läkningens tempel, i tystnaden, lugnet och vetskapen.
Att vila är ingen bortkastad tid, inte heller introspektion, meditation, tystnad, sömn... Alla är viktiga färger i paletten och underbara balansredskap.

"Jag är allt eller inget, är arrogant. 
Fuck you fingret.
Stått i vinden, men vem vill stanna kvar...
Vi är, vi är, vi är, samma än. 
Vi är, vi är, vi är, sanningen.
Vi är, vi är, vi är, framtiden."    
                                Vi är - Petter, 2015.

Live with passion and Blessed you are!
I kärlek  
imaginarymuseum.net

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar