onsdag 17 februari 2016

Glad i livet



Slår upp mina blå, inser att det är morgon... Igen.
Har sovit en djup, ljuv sömn, några drömfragment som dansar men jag finner dem lätt, memorerar, ser dem.  "Tack till min ljuva, älskade säng för ytterligare en natt". 

Fötterna på det kalla golvet och jag tänker på Marcus Aurelius citatet som dök upp igår:
"When you arise in the morning, think of what a precious privilege it is to be alive - to breathe, to think, to enjoy, to love."
Jag arbetar medvetet på att göra morgonen till min stund, min eftertanke och att hinna med min andlighet. Det blir svårare när dagen tagit fart, när kraven, tempot och tröttheten står i dörren. 
Såklart, andligheten och att "walk the talk" skall vara med då också men fördelen att ha hunnit ankra på morgonen är ovärderlig. 

Det här året är avslut, nummer 9 och jag känner mig nöjd med min företagsplanering och strukturering som genomfördes häromdagen. 
Herre jösses, jag har tagit och gjort många felsteg genom livet och karriären. Men genomgången gjorde det lättare att se både lärdomar, vinster och pekpinnar. Därifrån kan processen fortsätta... 

Petter på mobilen, jag skruvar upp... Jo, musik är en stor del av andligheten. 
"Mina framsteg och felsteg
fuckat ur en hel del
ingen kan sänka mig
jag höjer upp en Pb
synar mig själv
jag vet precis var mina fel är
nu firar vi ikväll
och mina vänner dom står bredvid
för alla mina framsteg och felsteg
för att vi lär så länge vi lever
har alla som jag håller kär med mig
ni är allt för mig jag vill att ni vet det
låt oss fira livet"  
Petter "Firar"
Ja, låt oss fira livet! Fira det som verkligen är bra, unikt, charmerande, vackert... 
Att få leva en dag till, det ger chansen att göra något mer, något annorlunda, något stilla, något tokigt men framförallt, något som är bara dig. Något som reflekterar DITT inre.. 
Blöt din fot, ställ den på golvet! 
Ditt unika avtryck! Spring ut och sprid dem i världen. 
Hittar du lite våt cement, rita i den eller spring över den... Få dina avtryck att vara längre! Hurra!  

Koppen kaffe är klar, doftar i rummet. Kaminen värmer... 
Upp med Skype och hopp iväg, tänk att man kan jobba så mycket hemifrån nu. Lustiga tanke. 
Plantera sina fotspår i världen UTAN att egentligen ens gå ut ur mitt vardagsrum eller som en kompis sa "Du kan ju sitta ha möten i pyjamasbyxorna... Bara du ser respektabel ut upptill."
Hahahhahah, ja, precis.
Petter sjunger vidare medan jag kopplar upp: 
Låt oss fira livet, ye, ye, ye...Låt oss fira livet!
Dagen är igång! 
Live with passion & as always, Blessed you are! 
Love & JOY. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar