onsdag 24 februari 2016

Feberdimma..

"Kalibrering" kallas det av en av mina bekanta.
"Energiuppgradering, rensning, rening...ja, vissa envisas till och med att kalla det influensa.  

Med den älskade, efterlängtade ledigheten kom den, pannslaget och lyckan att landa bland de kraftlösa. Flytandes där, mellan att inte orka bry sig alls och febers fantastiska bilder, ja, det ger sina insikter och lyssnar man får kroppen tid att tala.

Drömmarna blev till bilderboksformat...
Som om den himmelske fadern tänkte "hmm, hon är lite nedsatt nu så vi gör det enkelt". 
Jag vandrade längs med ett vitmålat staket, såg in mot den prunkande sommarträdgården, njöt av blommorna, dofterna, gräset under mina bara fötter.
Då landar en nyckelpiga på min svarta t-shirt, mitt fokus dras till denna, Maria Nyckelpiga, turen, den sällsamma lyckans goda fe.

Speakerrösten dyker upp i bakgrunden, i drömmen alltid lika självklar:
"Fokusera på nyckelpigan, bara på den!"
Jag ser bara på nyckelpigan. Det är inte svårt. Den är vacker, den är färgglad, den är speciell och vips,  det sitter tre nyckelpigor på min t-shirt.
Samma speakerröst, samma budskap. Jag fokuserar på de tre nyckelpigorna, nu blir de till sju, så till sexton, så till trettiofyra och så... Så tappar jag räkningen, min t-shirt är helt full av nyckelpigor.

Speakerröstens budskap är klart:
"Så här fungerar attraktionslagen, vare sig mer eller mindre." 
Jag fattar. Jag fattade redan dagen innan men detta bilderboks format var ändå bättre, ändå enklare.

Resor mellan världarna är inte att förakta och feber är en kraftfull trigger.
Det enda dumma verkar vara att man är lite för spak för att få ner sina tankar på pränt.  Dumt.
Men nu har jag i vart fall försökt, får väl återhämta mig en stund, en sisådär 10 timmar eller nåt..
Återkommer säkert till helgen så du, ha ett fint slut på veckan!

Live with passion & as always, Blessed you are.
Love & Light.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar