fredag 24 mars 2017

Ships on the horizon.

Tar man en resa genom min blogg kan man lätt se att jag haft en "mitt i livet kris" som varat i några år, tunga år, som långsamt förvandlats till rika år. 
Åren då jag fick möjlighet att mogna såsom druvan på sin gren, den som behöver de sista dagarna av extra sol, för att bli till en exceptionellt god årgång.

Det är tufft att hänga kvar på sin gren, att vänta på sin tid och otålig som jag är har jag många gånger skrikigt om examen. "Jag är REDO nu, come get me!"
Universums vackra nät av energier vet dock bättre, timing, den är inte bara min. Den tillhör även helheten, delarna, fragmenten och evigheten. 

När skriken upphörde, när jag förlikade mig med att "okej, ingen hämtar mig" då började skeppen komma in och med den känslan av lycka, förståelse och förväntan. 
Åh, jag kommer aldrig att underskatta känslan av "förväntan igen", VÄLKOMMEN tillbaka! 

Häromdagen fick jag ett fullt stipendium till en Masterclass som jag velat göra en god stund, gissa hur många gånger jag läste det brev. Kärlek är ett flöde, svårast är att fortsätta ge när man anser att man "har rätt till att få nu" men det funkar inte riktigt så. 
Vi är ALLTID värdiga, oavsett om vi kan känna det eller inte, och inget som kommer utifrån kan ge oss ett exakt värde ty vi är värdiga bortom alla pengar, alla gåvor, alla värderingar. 


När jag så i tacksamhet och känslan av lycka såg upp emot den soldränkta himlen, 
ja, då började också svaren komma. Ett här, ett där, pusslet blev synligt, inte färdigt men synlig. 

Dansandes fram på cykelvägen sjöng jag med i mina favoritlåtar då jag kände blickarna i ryggen, den äldre damens leende lekte i hela hennes ansikte. 
Jag pluggade ur lurarna för att be om ursäkt men hon hann före mig: 
"Nej, nej, fortsätt. Så härligt smittande det där var, vår i sinnet!"   
Precis, VÅR i sinnet, lycka i hjärtat. 

Lusten att ringa mamma finns där fortfarande. Lusten att dela lyckan, inte bara gråten. 
Under stjärnorna senare samma dag låter jag tårarna fall, lyckotårarna, och Petter får låna delar av orden till mig. 
"Glöm dom där och var den du vill va! Håll huvudet högt och TRO på dina val!  Jag är med dig i varje andetag!"
Sov gott nu så ses vi någon dag!

Njut låten & du, fortsätt flöda ur dig och av dig, det förtjänar du (och resten av oss). 
Live with Passion & as always, Blessed you are!
Love M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar