onsdag 10 juni 2009

Mitt i en sväng...


Så var vi då där.. På den punkt där mitt liv tar en ny, en helt ny sväng.
Något gammalt avslutas, skolavslutningar, stundent, stora delen av graviditeten, rummet på jobbet.
Något nytt påbörjas.. Kontraktet på det nya huset skrevs igår, många detaljer som bredband, telefoni, möbler etc avhandlades och klarlades. Likväl som vissa åsikter i frågor rörande ovanstående, av båda sorter.
Jag åker skottspole mellan gammalt och nytt, mellan glädje och förtvivlan och i största allmänhet känner jag mig som om jag är mitt i en sväng.. Livet svänger.

Precis just då.. När jag behöver det bäst.. Tror jag, så ger livet och universum mig en kanondag!
En dag då de flesta av mina arbetsmässiga beslut från senare tid visar sig vara korrekta.
Då jag får ljuvlig feedback, många poletter, se glädjen i ögonen.. Riktigt, riktigt ha det bra på jobbet!
Glädjen spritter i min kropp, jag vet och känner att jag är rätt, att jag gör rätt och att folk förstår att använda det jag vill ge på bästa möjliga sätt.
Är detta universums sätt att ge mig energi för att jag skall orka igenom svängen??
Eller är det det nya livet efter svängen som börjar dra, visa sig, manifestera sig?
Kanske skulle tom denna dagen ha kommit ändå, med eller utan sväng?

Spelar ingen roll!! Jag tänker njuta och känna tacksamhet. EN kanondag!
Måtte det komma fler och måtte jag komma ihåg denna lärdom imorgon, när svängen fortsätter. God tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar