lördag 31 augusti 2013

Örnen bland stjärnorna.

"Tony, Tony, rally around! Something is lost and need to be found!"
En gammal "barnsång", bön, känd för de flesta i katolska länder.

St Anthony är den man "ber" till och då han är beskyddare av borttappade ägodelar, tappade sugar och annat löst så är han aldrig långt borta. ;-)
Samma helgon är det helgonet som man skall be till när man önskar kraft, mod och nya insikter till självläkande och helande.  "Something is lost and need to be found.."
Helgon hjälper till med sk "soul retrivial", det vill säga, att finna tillbaka delar av ens själ som man lagt ifrån sig på vägen. 

Örnen flyger igen!
Den nya Aquila tiden har tagit fart i mitt liv och med den utmaningarna, möten, energiförändringar och jag skrapar upp det mod jag har och prövar vandra in i framtiden.
Tjugo minuter, helt bokstavligt, efter att firma registreringen fanns i min telefon så började densamma ringa.  Svindlare, kända bedragare har på nåt sätt en direkt lina till dessa typer av register och likt hungriga vargar, alltid först vid matbordet.
Så telefonbolagen, internet människorna, reklam folket - vad vill du?

Vad jag vill?
Tja, hålla på med det jag gillar och inte snacka med dig.
Håller inte! Accepteras inte! Gillas ICKE! Eller nåja, IKKE!

Nya lärare dyker upp.. Som alltid, är eleven mogen finns läraren där!
En lärare jag tyckte rätt illa om förra året dök upp på arenan igen, förvånade mig stort, gav mig en chans att revidera mitt första intryck.. Eller är mina energier bara annorlunda?
"Mitt namn är mitt varumärke!" sa hon leende mitt i en mening och jag tänkte att det vet jag ju...
Vad vill jag att mitt varumärke skall innehålla?

Någon annan blir personlig, berättar egna historier och plötsligt, det rinner till, det kommer information som egentligen inte hör till. Ouups.. Bra! Precis det jag behövde höra.

Inom mig vilar nu en smaragdgrön sten av vetskap och den är MIN!
Vetskapen om att denna perioden i mitt liv är OERHÖRT viktig, kanske viktigare än jag någonsin kan föreställa mig nu och den skulle INTE utspela sig i Kina.
Jag behöver vara här och NU!  Närvarande i mitt liv.  Oerhört skönt.

Nästa steg blir att skriva till hemsidan..
Jobba på studentkliniken. Skriva klart mina artiklar... Läsa.
Innan jag vänt blad är julen över oss. ;-)

En kaffekopp skjuts in i min hand, en mun emot mitt öra:
"Låt dig inte nöja med det lilla. De som lätt blir nöjda förblir små, små i glädjen, små i extasen, liten i varelsen.  Flyg fritt emot skyn uppfylld av kärleken till dig själv och du blir avslappnad, obesvärad och ser lätt möjligheterna innan andra ens uppfattat att de finns!"
Jag ler.  Aquila. 

Njut din helg!
Live with passion & Blessed be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar