torsdag 22 augusti 2013

Sätta i fack.

Behovet av att sätta folk i fack, sätta på etiketter har antagligen funnits så länge människan promenerat runt på denna jorden.

Här en dikt av D.H Lawrence:

"Vad är han?
-En man, såklart. 
Ja, men vad gör han?
-Han lever och han är en man. 
Helt visst men han måste arbeta. Han måste ha ett jobb av något slag. 
-Varför?
För att han uppenbarligen inte hör till de människor som har all tid för sig själva. 
-Det vet jag ingenting om. Han har massor av egen tid. och han gör riktigt vackra stolar. 
Där ser du! Han är finsnickare. 
-Nej, nej. 
Nåja, hur som helst timmerman och möbelsnickare. 
-Inte alls. 
Men du sa ju det. 
-Vad sa jag? 
Att han gjorde stolar, att han var möbelsnickare och en timmerman. 
-Jag sa att han gjorde stolar, men jag sa inte att han var någon timmerman. 
All right då, han är alltså bara en amatör?
-Kanske det! Skulle du säga att en trast är en professionell flöjtist, eller bara en amatör?
Jag skulle säga att det är en fågel. 
-Och jag säger att han bara är en man. 
All right då. Du har alltid varit en ordryttare!" 

Vad bringar detta upp i dig?

NJUT dagen, ordryttare eller icke!
Live with passion & Blessed be!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar