tisdag 24 december 2013

I cirklar går ting.

I slutet av Oktober skrev jag en blogg om universums nät eller Indras nät. En återkoppling till något jag upplevt, fått nys på/om tidigare men nu fått påminnelse och ny kunskap om.
Som alltid när jag lyckas koppla ihop trådarna i min värld så infinner sig en känsla av lycka och av att vara tillfreds, fasen smältning och tillrättaläggande inleds.

Den "nya" insikten ligger inte uppe under ytan utan sjunker ner i medvetandet, jag prövar att leva efter den, letar efter styrkor och svagheter. Kanske har jag lika många magar som kon?
En mental idisslare.

SÅ, utan tvekan har cirkeln gjort ett fullt varv och kunskapen, ursäkta uttrycket, halkar upp i halsen igen och jag måste tugga om den en gång till, idissla, bearbeta.
Rapporter hamnar på mitt bord med text som jag kan förstå, jag är inte vetenskapsman, bara lekman, bara jordängel med önskan om tjänande men när jag plötsligt kan förstå, det inkommande katjinget.
Forskare som mäter den sk icke materian, alltså det som "ser ut som tomrum" har sedan länge konstaterat att "inget är tomrum" utan allt består av "något" och detta något finns överallt, hittas lite här och där och är "snudd på" inte mätbart.  Var det där flummigt? Mmmm, det tenderar att vara det när det inte ger fullt utslag på maskinerna.

Jag påminns om det som kallas the divine matrix, alltså det energisystem som, inte helt olikt filmen, infiltrerar allt, är närvarande i allt och likt ett nät omspänner allt.
"Vad händer med oss om allt finns i matrixen?" han ser outsägligt klurig ut medan han tar en klunk av sin dricka och låter det sjunka in.

Om allt finns i matrixen hela tiden är Indras nät något mer än bara en vägkarta till rätt ställen, rätt tidpunkter, de rätta check punkterna...
Indras nät och/eller matrixen är kopplat till alla mina val någonsin, gjorda eller ogjorda och allt existerar samtidigt här och nu.
Vad sker inom dig om du tänker tanken? Tänk tanken att drömjobbet och "värsta-tänkbara" jobbscenario ligger på en armlängds avstånd från dig och du kan sträcka armen in i "hyllan" och välja. Bara välj! Vilken vill du ha? Och du, du kan ändra dig när du vill, lägga tillbaka och ta en ny.
Velighet är inte längre ett problem. ;-)

Såklart förenklar jag lite nu. Vi vet ju alla att ting tar lite tid, organiseringen från energi till materia skall till och det krävs lite men grunden, grunden är där.
Vad är då trollformeln?

Tja, jag tror som alltid att trollformeln är först och främst, kunskap.
Hur skall du kunna leta efter något du vet inte finns?
Så, när kunskapen sjunker ner genom dina tre övre chakran (se gårdagens blogg) och du förstår det, har en tankeform om hur det skall se ut då kan du gå vidare till att jobba på känslan.
Gå ner till dina tre nedre chakran, känn känslan djupt inne i dig av hur det skulle vara att ha det såsom du ser framför dig i din mentala bild. Andas liv i det, dra kraften ur moder jord och bli ett med det.
Då sker magin i ditt fjärde chakra, i ditt hjärta, i din mitt och då har du ur matrixens inre lyft din önskan ut i ljuset, skapat den i materian.

Det är logiskt och riktigt då hjärtat är kroppens starkaste magnetiska fält, som vi ju såg på igår, det som finns i hjärtat dras närmare oss likt alla andra magneter.
Själv har jag insett att jag inte längre har hjärtat i handen och det är skönt!
Jag rår över det på ett helt annat sätt och nu känner jag mig angelägen om att komma vidare i min kunskap om detta vackra nät.
Ta en cirkel till. Läsa lite mera. Skriva lite mera. Praktisera lite mera.

En stilla julaftons morgon tar jag mig tid att se på livet en stund innan dagen tar mig med in i sin vals.  Jag har mycket att göra i nätet, mycket att hämta på hyllorna ty önskningarna är många och få av de saker jag önskar mig kan packas in med presentpapper och snören.

Precis som igår önskar jag dig en Jul i hjärtats mitt, centrerad och fokuserad.
As always, LIVE WITH PASSION & BLESSED BE!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar