fredag 21 november 2014

Dags att erkänna.

Pass på! Erkännande på gång..
Jag kan inte leva utan Jif.
Där var det sagt, ute i eten för evig tid. Jag är totalt, fullständigt beroende av Jif Universalspray.
Minns inte längre om den heter Jif i Sverige men samma spray finns ty mitt beroende har varat i några år.

Den är säkert en miljöbov, jag har inte vågat kolla då mitt beroende sträcker sig så långt att jag inte längre vill eller vågar se sanningen i vitögat.
Klänger mig fast vid texten på baksidan - utan fosfater. Då har jag i vart fall en någorlunda ok ursäkt, sådär ifall att.
Det står tydligt på flaskan att den är för "fönster, blanka ytor och speglar", hmm, i sånt fall är det mycket blanka ytor hemma hos mig.

Länge använde jag den till att rengöra Mac skärmen, Tv skärmen och annat löst med också. Då satte familjens datakonsult P (som i punkt) och visade att det på samma baksida, ja, den där det står om avsaknaden av fosfater, där står det också "ikke bruk till LCD skärmar & PC).
Phhhffff, jag har tvättat Mac med den i tio år och det har gått bra.
Men, men, då samme konsult inköpte för ändamålet avsedd LCD/PC tvätt (han insåg väl tillbakafalls faran) så tvingades jag bryta en vana där och vackert acceptera fakta, den funkar inte till riktigt allt. 

Skåp, lådor, bänkytor, kakel, spishällen, insidan mikron, utsidan mikron, kylskåpet, kaffemaskinens utsida, bilens insida, cykeln, fläckar, leksaker, ja, faktiskt det mesta här hemma har fått sig en dusch av Jif och vissa av dessa saker, flera duschar per dag.
Jag utvecklar små gröna utslag på hela kroppen om jag måste torka spisen och inte har Jif hemma, så illa är det.

Spraya, torka, RENT. Inga märkliga kvarvarande beläggningar efter Jif sprayen, inga ränder, inga..
Det luktar också rent, det luktar Jif, inte starkt, inte länge men rent.
Visst, visst, som alla beroende funderar jag ju över dess sidoeffekter.. Är det verkligen "rent"?
Är det bra i långa loppet?
Men då jag inte är någon bacilljagare och fläckarna faktiskt försvinner så nöjer jag mig med det, den gör jobbet.

Nej, nu är abstinensen så stark att jag måste gå och spraya något.
Ha en strålande Fredag.
Live with Passion & Count your blessings.
Namaste. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar