söndag 23 november 2014

Någon lägger sig i?

Det är svårt att säga hur många brev jag har med mig ut på rutt en vanlig dag.1006 postlådor /kunder på min väg, varje dag.Inte alla får brev varje dag, långtifrån, men många får fler än ett så det jämnar nog ut sig.

Hursomhelst, breven är många och sorterade efter A-post dvs dina räkningar, fönsterkuvert, datorskrivna kuvert och så de breven som kommit fel en gång redan, som skickats med B-post, som är "oläsliga" för datorn. De sistnämnda handsorteras av en människa. ;-)
Men jag tror du är med, många brev är det och jag har NOLL koll över vilka brev som är med när rutten börjar. Dessutom, jag läser bara framsidor, det vill säga, adressaten. Börjar med att läsa väg och nummer, så en kort titt på namnet - stämmer det får brevet inte mer uppmärksamhet av mig utan åker i "rätt låda".

Lördagen var inget undantag.
Post lastades i, kontrollerades kort och så rullade jag, postlåda för postlåda.. Eller snarare "postkasse för postkasse".
Ganska tidigt på rutt har jag ett lägenhetshus, två uppgångar 23A & 23B.
Min vana har blivit att lägga ihop all post till respektive uppgång, A först, så B, så promenerar jag till respektive uppgång där lådorna finns i entrén. 9 lådor i varje entré.
Det blir lite post till dessa uppgångar och jag läser inte på alla breven i bilen, jag bara scrollar igenom, får med mig allt och så läser jag inne i uppgången.
Denna Lördag, inget undantag.

Efter uppgång A gick jag till B, låste upp dörren , öppnade alla lådorna och började min sortering och då, ut mellan två räkningar glider ett handskrivet brev.  Jag tappar sällan eller aldrig brev, och när jag gör det tycker jag det är grymt pinsamt - vem vill se en postman tappa sina brev?
Det singlar runt i luften innan det landar precis mellan mina fötter med avsändarens namn, dvs baksidan uppåt.
Jag böjer mig snabbt ner, fiskar upp brevet och stelnar till. Avsändaren A-K med fullständig adress är mor till en kompis till mig, adressen är den plats där hon för tillfället bor.
En vän jag inte hört av på en stund då vi både haft tuffa perioder men häromdagen hade vi mailat igen, sakta och trevande, lyssnat till varandra, känt längtan och värmen.

Av alla breven i min hög, av alla brev som kan falla ut så faller just detta brevet ut och faller med avsändaren uppåt. Hade brevet legat kvar i högen hade jag aldrig sett avsändaren, bara läst adressaten och stoppat i rätt låda, ovetande.
När nu brev faller, tja, då glider de oftast ner med adressen uppåt, jag stod ju inomhus, ingen vind, ingen rörelse i luften, och ändå, detta brev vänder sig med adressen uppåt.

Jag är jag och när detta sker får jag känslan av att en Ängel stryker mig över ryggen och viskar stilla:
"Bra där! Rätt väg. Tänk på henne. Sänd ljus, ta kontakt, var goda vänner!"
En annan postman reagerar med "Shit vad tufft" ty han vet hur osannolikt det är.
En andligt intresserad nickar instämmande och säger "Vilken härlig feedback!". 
Vad andra säger? Det struntar jag i.
Mina truth bumps (ståpäls) sa allt på vägen ut! 
Härliga magiska brev! Ljuvliga energi!

 Njut en magisk Söndag och en lika magisk start på veckan.
Live with Passion & Blessed Be! 




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar