lördag 7 november 2015

Vart går Harry Potters trappor?

"Do not get lost in "what was" and no "escaping" into what will be..."

¨Bättre än så kan det knappast sägas, beskrivningen av den tid vi lever i nu, det jag känner helt in till benet och jag vet att jag inte är ensam om den känslan.

För några veckor sedan dök de för första gången upp i meditation, mina "Harry Potter trappor".
Har du aldrig sett Harry?(Se klippet ovan)
 Tänk dig då tre-fyra trappsteg som hänger löst i luften eller som om de var fastsatta på en arm, som en leksak, och på dessa steg står jag.
Till mitt förfogande har jag bara dessa tre steg, de är allt jag ser och då tänker man "Bra, det är i vart fall fast mark under fötterna".
Visst, men då glömmer du bort att HELA trappavsatsen liksom flyttar på sig.

Jag kliver på på ett ställe i tron om att jag har koll på destinationen men medan jag går de tre stegen har trappan flyttat sig. Destinationen eller nästa startpunkt, om du så vill, blir då på en helt annan plats än jag trodde, jag måste reka, finna bäringen igen, ta nya mål som märken osv.
Det är lite slitsamt. Och lite kul... och.. Hmm, tja, annorlunda.

Först förtydligas detta när en väninna upplever samma trappor runt mig, det hon som ger dem namnet "Harry Potter trappor" och så, beskriver mina mentorer samma sak.
Vi lever i en tid där vi revolutionerar hela medvetandet, där ingen av våra gamla värderingar går säkra, det mesta av det du tagit som sanningar ifrågasätts och prövas.
Och du, och jag, och alla andra, vi måste vara i detta nu, delta, något annat alternativ finns faktiskt inte.

Titta på nyheterna, en stund, inte för länge - världen förändras vare sig du vill eller ej.
Maktbalansen förskjuts, folkgrupper förskjuts.  Det sker ting.
"Du behöver vara som en forskare i denna tiden" utbrast en kollega häromdagen "en forskare som än så länge bara ägnar sig åt att samla in data/information. Allt annat är det nämligen för tidigt för.. ännu!" 

En av mina favorit astrologer, Tom "Kaypacha" Lescher, ger varje vecka sin veckorapport om läget på himla valvet. De senaste veckorna suckar han tung och uppgivet över sina 20 minuter långa rapporter, han behöver tre helger för att djupdyka i läget just nu. 
Men han ger oss några goda råd. 

Bland annat så ger han oss Sabian symbolen för 0 grader i Vågens tecken där mycket kommer att ske nu.. Vad är då en Sabian symbol?
Jo, som du vet är en astrologi karta en rund skiva uppdelat på alla 12 tecknen, varje tecken får 30 grader till sitt förfogande, 30x12 = 360 grader.
Varje sådan här grad har en Sabian symbol, ett par ord, en rad, ett ordspråk, något som ger "liv" till graderna. Dessa symbolbilder gavs till graderna 1925 av Astrologen Marc Edmund Jones och medium Elsie Wheeler.

Så, tillbaka till Sabian symbolen för just 0 grader i Vågen, den är:
"A perfect butterfly, with a dart in it.." Alltså, tänk dig en fjärilssamlare. Du vet hur de sätter upp sina insekter när de sparar dem, utlagda på något fint papper, med vingarna ute och så, en stor knappnål mitt i.  Detta anses betyda att vi måste "dö inom oss" för att kunna återfödas i den nya tiden, fjärilen och knappnålen/pilen i kombination.


Kaypacha ger oss också alltid veckans mantra och denna vecka från Onsdag förra veckan till Onsdag 11/11 valde han följande:
"On assignment in a foreign land, seeking truth to understand.
I find there is way more then I thought, more then my teachers ever tought!"
Även han pekar på att nya ting kommer in, att Harry Potters trappor landar på andra platser än jag förväntar mig, än världen förväntat sig.

Vad göra då? 
Tja, sit back, enjoy the ride! Gör det som faller i famnen på dig, det som känns rätt.
ANDAS! Ta ingenting personligt den här gången, det är nämligen inte det. Världen förändras bara!
  Använd naturen, och ta det lugnt, mycket Mars influenser också.

Något såpass unikt som  "mutual reception" mellan Mars och Merkurius, det innebär i korthet att Mars beter sig som Merkurius och Merkurius beter sig som Mars.
Tappade jag dig nu?  Sorry, bara passa på vad du säger en stund framöver, det kan bli ganska hårt.
Tungor löper lätt och det finns en del irritabilitet utan djupare grund än gammal skåpmat.

Själv skall jag "hoppa på" en trappa till... Se vart den leder mig.
PÅ återseende och njut helgen!
Live with passion and as always, Blessed you are!
Namaste!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar