måndag 18 april 2016

Tillbaka blick..






Min tonårstid fylldes av heavy metal, tung rock och en del annat matnyttigt.
Heroes - back in the days..
Konserter var det många av, både de jag fick åka till och de jag inte fick för mor och far, åkte gjorde jag ändå (oftast).



Från en liten ort i Dalarna, till de stora städerna.. Idag ser jag på min femtonåring och får frossa vid tanken, men det gick.
Fantastiska Ozzy Osbourne har jag haft förmånen att se vid flera tillfällen och Lita Ford, som skrivit texten till låten här nedan, var en ikon för mig.
Detta är egentligen "deras låt", deras duett tillsammans.

Så, när jag häromdagen får kontakt med en gammal kompis från den tiden, vi har inte träffats på 30 år. Ja, då är detta det första B skickar till mig.. "Här, lyssna! Fantastisk cover!"
Jag tvekar. En sekund. Men kan B så kan jag.
Sittandes bakom datorn låter jag detta par gripa tag i mig... I closed my eyes.. But not forever. 
Not yet! Not in a million years!

Ta gott emot Todd Hoffman, en man som bestämde sig för att pröva sin passion. Att prova att sjunga trots att världen skrattade åt honom, sa att han borde håll sig till sitt.
Jag tackar honom, en pipa till att njuta av, en lycklig man. Den sköna damen heter Heidi Grisham och gör även hon ett super jobb. Enjoy!
Som jag brukar säga, Live with passion & as always, Blessed you are! 
Njut veckan!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar