tisdag 12 juli 2011

Mitt i Juli!


Jag har svårt att acceptera att Juli snart nått sin mitt... Helt otroligt!
Vaknade tidigt imorse pga "lillstintan" och funderade över de sommar mornar jag hade när jag var barn... Härliga, krispigt svala mornar med dagg i gräset, solen som långsamt börjar värma, planer för dagen eller för alla mina delar, bara en dag av riktigt långtråkigt!

Mina barn vet normal sätt inte om att det finns "dagg i gräset"! De sover alldeles för länge och röjer sedan på kvällar och nätter, allt att tacka Tv:n och datorn för... Det finns ju något att göra hur länge som helst på kvällarna.
Själv längtar jag efter HAVET nu! Både det varma "utländska" havet såväl som det nordiskt kalla, uppfriskande salta... Tänker äta dess effekt i djupa klunkar snart, snart...

Semester from Torsdag lunch. Ja, det blir så pga resplaner och makens jobb.
En tur till Cypern ligger och väntar. Den efterlängtade solsemestern som försvann förra året.
Ser fram emot allt, flygturen, värmen, bästa hotellet, poolen, siestan, maten [den färdigbokade), galna barnen, min bok...
Det blir som det var tänkt! Sänder en tacksamhetens tanke till väninnan med familj som tar hand om vår fyrfota vän - gud signe er! TACK!

Därefter är det lite fix med "lilla huset", några turer till goda vänner och "till havet" härhemma innan det drar ihop sig till tidig höst... Där utmaningarna och nyheterna ligger på rad som ett pärlband! Spännande, läskigt, roligt, slitigt...
Känner i hjärtat att jag inte är redo för hösten ännu, behöver lite mer "tanka-tanka" först.

Inser att jag inte varit "sommarlat" ännu... Har tränat ordentligt nu när kroppen äntligen vill och det har varit roligt men jag förknippar det inte med semester.
Det underliga vädret, varmt, klibbigt men ingen sol, ja, det har inte direkt befrämjat badandet.
Cyklat med barnen till de flesta ställe, inte promenerat stilla i flip-flops...
Kanske dags att skruva ner tempot lite? Så man är klar till helgen menar jag..
Tåls att fundera på! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar