torsdag 31 december 2015

Sista skälvande andetaget.

Vinden piskar hårt mitt ansikte, regndropparna känns som nålar,
regnjackan kastar i vinden och fukten kryper in trots alla åtgärder.
Fotbollsplanen är upplyst därnere i sänkan men jag måste kisa för att se detaljerna, så mycket regnar det.  Hunden ser på mig med skepsis i blicken, så vänder han nosen mot hemmet och beger sig snusande ner längs vägen.
Årets näst sista dag...

Jag kan inte påstå att jag gråter över att 2015 nu är på väg ut genom dörren, farväl du märkliga år!
I mitt inre vet jag och förstår att det var nödvändigt att vandra genom 2015's mindre välvilliga träskmarker för att nu få nå de öppna slätterna som 2016 innebär.
Jag vet! Men samtidigt är känslan av lättnad här, det är över!  Tack för det som varit.

Tack för de färdigställda projekt som jag nu kan lägga till högen.
Tack för de insikter jag fått och för alla vackra ögonblick. Tack för min hälsa!
Tack för att jag har älskat så mycket att det funnits smärta i att förlora under detta året.
Tack till de som varit en del av mitt liv och som gått vidare. Tack till de som stannar kvar.
Tusen tack till teamet som alltid, troget, står vid min sida, jösses, i år har ni fått arbeta tungt och ofta.

Där jag står i regnet och funderar slår det mig...
Ofta är jag stressad över de många trådarna som alltid skall spelas på, som alltid dansar på min lyra, det är märkligt eftersom nuet är det jag har, det enda.
Ju äldre jag blir, desto tacksammare blir jag för nuet. Förr var det en katastrof att bli tvungen att vänta en kvart eller tio minuter någonstans, nu har det blivit ett andningshål, en nåd.
"Jag övar mig och långsamt blir jag bättre på att se, skillnaden mellan sanningen och lögnen.." (Björn Afzelius) 

Jodå, ting blir bättre, jag åldras som ett årgångsvin, det tar tid men det blir bra.
2016 har redan visat framfötterna, presenterat sig lite bakom gardinen.
Igår flyttades ett evenemang som jag skall hålla i fram med en hel månad, en månad, redan under årets uppstarts sträcka.. Det kändes överväldigande och samtidigt, jag är inte förvånad.
Detta året skuttar glatt på plats, här sker det grejor.

Min plan för året?
Hmm, jag är inte bra på nyårslöften så det får du inga!
Men jag är rätt god på strategi/långsiktig planering. Det år som nu har gått innebar färdigställande av gammalt. Sålunda innebär detta nya året hårt arbete och att lägga grunden för det kommande.

Jag har tagit till mig ett nytt arbetsverktyg, jag arbetar med, lär känna visdomen hos och säljer essentiella oljor av bästa kvalité. Otroligt stolt och imponerad över dessa oljor och möjligheterna de bär för mig, mina klienter och vänner. De blir en viktig sten i min mur, grundmuren.
Året som kommer blir också ett år på "barrikaderna", jag behöver ge mig ut i diskussionen om homeopatins rättigheter i världen och jag behöver hjälpa mitt förbund att uppnå ett viktigt mål -
legitimation för akupunktörer i Norge.
Vi kan inte stå stilla här längre och jag kan inte tillåta mig att längre sitta på bänken och se på.

Ytterligare en blogg är född, lite finputs kvar, så kommer den att finnas tillgänglig även för Er.
Ett forum att sprida och dela kunskap igenom. Längtan att skriva är stark och jag glädjer mig.
Magpirr och glädje blir det också av att få ta nästa steg gällande friskvård, blanda mitt intresse för träning med mina utbildningar och min kunskap. Det bör bli riktigt, riktigt bra i år!

Bortser man från jobbet, har jag en "Bucket list", en lista på saker jag önskar mig eller önskar göra på det nya året...  Där finns allt. Från små rätt banala saker, som att önska mig ett par nya röda högklackade skor till exotiska platser att besöka, människor att träffa.
Nytt blod, nytt syre är årets paradgrenar och jag undrar vad jag kommer att säga om det då 2016 nått sitt slut. 

Stor TACK till dig som följt mig under året! Hänger du med en stund till?
Jag hoppas och tror det, det är ju nu det roliga börjar!!

Jag önskar dig en nyårsafton som innehåller allt du önskar dig, det du har valt och att energierna fyller dig med hopp och tillförsikt! Ljus föröver! Nu åker vi!
GOTT NYTT ÅR!
Live with passion & as always, Blessed you are!
Namaste!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar