fredag 10 juni 2016

I den sanna tvillingens anda...
Jag lirkar samman delar av en text, en text som försvann då min dator kraschade för ett tag sedan.
Texten var, eller i vart fall trodde jag det, i säkerhetskopian men det visade sig att så var inte fallet.
Den fanns inte... Borta.

Jag sörjde den ty den representerade delar av mig, delar av någon annan som via mig fick en röst, ett uttryckssätt.  Tiden flöt under bron.
Så fann jag en anteckningsbok, ett hederligt gammalt block. Jodå, jag har dessa då jag gillar att skriva på andra ställen än hemma och vid Mac:en.

I boken fanns min Synopsis, min bas, min grund och medan jag läste kände jag långsamt att, detta, detta kan jag tänka mig att skriva igen. På nytt, utifrån det som skett nu.. Utifrån det jag vet nu.
Ständig förändring såsom livet själv. 

"And then the fairies come in and re-write the book so that when you read it again, you see other things, you learn other things." 
 Så uttryckte sig Robert Holden nyligen då han talade om att läsa om böcker efter en stund, böcker som varit betydelsefulla för en.
Lite så känner jag mig nu också. Fairies by my side, rewriting the text... 

Det nya är här! Det går inte att vandra in i sommaren i vinterstövlarna, det blir klumpigt och varmt.
Stor korset lär oss att följa flödet, ledas, inte leda.
Vem sa att sommaren står still?

Vad uppfyller din tanke denna sommarvecka?
Hinner du ta del av allt det vackra därute? Värmen, ljuset, krafterna.. Det går fort nu.
Jag spanar upp emot mitt berg från min plats vid skrivbordet, morgonens moln får ge vika för dagens sol och den blåa himlen. Dags för dagen att ta plats!

Dagens affirmation för mig dyker upp i stunden: 
"Blessed & grateful for the life I lead. 
I celebrate every moment. Happy times are heading my way & I celebrate with those I love.
There are always so many sources of joy in my life!" 

Ha en fantastisk Fredag!
Live with Passion & as always, Blessed you are!
LOVE, M
Seat of the soul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar