lördag 7 juli 2012

Det är ingen vanlig dag..

Det är SELMAS födelsedag! Hurra, hurra, hurra!!

Vår älskade lilla Selmus fyller tre år idag!
Vart har dessa år runnit?

En liten envis fighter har utkristalliserat sig. Det borde mamma ha vetat..
Att börja livet med att "slåss emot elementen" inombords innebär en stark ande i en stark kropp.

Treåringar är "on top of the world" och Selma är inget undantag.
Snabb i repliken, strömmar av ord, kärlek, ilska, värme, ledsen, glad - det mesta syns utanpå men långsamt kommer också det inre till daga.
Jag glädjs, njuter och ibland förfäras av dagarna tillsammans med henne. En berg och dalbana utan slut, en härlig ride som vi njuter med ett jätte TJOSAN!

Hon kan smeka mitt hår som ingen annan, linda mig runt sitt finger som en tråd, smickra och övertyga men lika gärna sparka mig hårt på smalbenet klart i paritet med en mindre ponny! ;-))

Onsdag kväll fick hon gå med i butikerna, vi ville se vad hon ville ha i födelsedags present.
När vi var övertygade skulle pappa underhålla henne medan stora syster och jag handlade de gåvor hon "valt".  Den första delen gick bra, distraktionen, inköpen och paketeringen...
Ut kommer sen en glatt skuttande Selma och utbrister:
"Köpte dere gaver til meg? Köpte dere Barbie?"   Touché!!

Man lurar henne inte så lätt..
Gratulerar med dagen älskade vild basare! Vi ser fram emot att njuta din dag tillsammans med dig och delar av familjen. Ser fram emot pizza, kaka och brus.

Vi älskar dig, Selma! Ha en fantastisk födelsedag!
KRAM

1 kommentar: