söndag 11 november 2012

Dansa... Pausa...

Vaknar faktiskt ARG, riktigt heligt förbannad...
Förbannad på mitt ex, mitt barns pappa som inte gör rätt för sig, som inte tror att barnet behöver något alls och därför smiter från allt sitt ansvar. Mitt mått är rågat, min kopp rinner över och jag tänker söka laglig hjälp.  Finns ingen oro, bara ilska och önskan om att få det löst.

Mina tankar vandrar en kort stund till min egen far medan jag brygger kaffe, lagar smörgåsar och packar presenter.
Han gillade aldrig riktigt detta med fars dag... gillade aldrig uppmärksamheten och ändå var det den han indirekt strävade efter i hela sitt liv!

"Panetoz kommer in och vi skapar kaos
Utmanar er alla till en afro bounce så baby
Dansa, pausa, dansa, pausa

Skiter i om du är tjock small fin eller ful

Den enda regeln är att du ska ha så jävla kul och du ska
Dansa, pausa, dansa, pausa"


Dagen får en annan rytm av musiken vid dagens första hundpromenad...
Jag funderar på det positiva, dra fokus tillbaka, bestämmer mig för att inte längre älta en del av problemet utan agera på dem redan idag.
Några mail.. Till stängda dörrar, det är ju trots allt Söndag men de ligger där och väntar imorgon bitti, väntar på den som läser dem, den som agerar, den som kan.

"Livet blir livet blir vad du gör det till
Du kan leva helt vilt eller ta de chill
Hur du än lever ditt stå aldrig still
Låt inget hindra hindra du måste hinna
Vinna de bästa leva och försvinna
Livet är for kort för att låta tiden rinna
Hämta mina dina?
Sen pausa pausa pausa..." 


Livet är en dans! En dans av dansa, pausa, fundera, byta riktning, vila, dansa, pausa, dansa, paus..
Rytmen är inte alltid ett enda flow men när den är det så är det magiskt.

Träningen blir dagens höjdare. En delad träning, två egna delar, en tillsammans med andra, en ensam, lika slitiga, lika ljuvliga... att få röra sig tillhör livets flöde. Liksom att få vila...
Dansa, Pausa... Dansa, pausa...

"Dansa i klubben dansa på gatan
Dansa i staden sedan lägg in den på laden?
Dansa fran botten för att nå toppen
Dansa för själen sinnen och kroppen
Dansa på scenen och dansa i publiken
Dansa för rappen
Dansa till lyriken
Dansarens drottning blir ej besviken
Dansa for banget?
Dansa till musiken
Dansa din dansa och då får du en chaaans"


Kvällens sista längre promenad med voven... Stjärnorna är tända på himla pällen.
Det har blivit kväll. Middagen är intagen, far i familjen är firad med tårta, muffins och underbar köttgryta..
Han har fått vin därtill.
Problemen falnar långsamt, det är en dag imorgon också, antagligen.
Andas in den friska luften, måtte det bli snö!!
Borta är morgonens ilska, vem orkar med den?

Några snabba danssteg.. Dansa, pausa... Nu är det dags igen, det är dags igen...
Ja, nu går vi in och lägger det på MAX igen. 
Ha en trevlig start på veckan! KRAM





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar