onsdag 19 juni 2013

Magiska meditation.

Arbetsmeditation..
Jag smakar lite på ordet och känner att det kanske egentligen inte är ett bra ord.
Reparation, djup dyk, förändring inifrån, själens rengöring.
Något måste man ju kalla det och i denna form av meditation sker det förändringar, stora sådana, bestående sådana och följaktligen krävs en insats.

Trots att jag väljer meditationsform, glider in för en insats i mitt inre hus så styr jag inte.
Ting förändrar sig i min inre värld, placeras om, tas bort, läggs till allteftersom jag växer, har önskemål, avslutar och grunnar.
Idag ligger fokus på att läka, tror jag, läka den envisa, envetna bacill som något av mina barn tagit med sig hem.

Guiden skakar på huvudet - redan gjort! Det har jag själv tagit hand om med hjälp av mina verktyg, mina jordiska. Ett leende runt mina läppar, kände det ju egentligen, men gott att höra trots allt.

Fokus ligger på andra ting..
Huset i förändring, ting från källaren har flyttats upp, hallen har byggts om och ljuset har släppts in.
Förbryllad, förvånad, förtrollad vandrar jag från rum till rum.
Mitt auditorium är klart! Vips! Utan att jag visste att det är så..
Kläderna i skåpet är utbytta.

Kontraktet på bordet. Jag läser nogsamt. Skriver under. Sätter sigill på, den gamla sorten, den gamla skolan.
Jag har förbundit mig.  Jag har fått ett avtal.
Skeppet som kommer in med okänd last, draken i fören. Vad bjuder den nästa gång jag reser förbi?
Reser inåt.

Det finns inga bilder i världen vackra nog till att illustrera det jag upplever i en meditation.
Kamerans lins är alltför klumpig till att uppfatta dylika nyanser.
Man får nöja sig med det på insidan. Flödet.

En dag skall jag skapa något för alla som vill meditera..
Från A till Ö, från vila till arbete, till glädje, till kunskap och till självinsikt.
Så svårt är det inte och värt det är det alltid.

Live with passion & Blessed be!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar