fredag 10 januari 2014

Det luktar...

MAGI!!

Herregud, bloggen heter ju  "Dragonfly Magic". Magic för att Maori folket på New Zeeland anser att trollsländan är just det, magi bäraren och jag är "Kapowai" (dragonfly)
Eller för alla delar, "den som bringar rörelse i vatten"..
Me like!  Känslor är rörelse, rörelse är liv och vatten, ett av det kraftfullaste av element.

Den nya året har börjat med en vivelvind av energi, allt är nytt, allt välts över ända och blir bättre, starkare och annorlunda än jag trodde.  Kan nästan, om jag sluter ögonen, höra det magiska trollspöet som visslande svingas genom luften.
Plopp, plopp,plopp... Saker faller bort som käglor, tom saker jag tycker om och oxen i mig blir inte ens upprörd (nåja, en fnutt på ett och annat) utan istället vilar jag i "jaha, och vad sker nu då? Spännande! Vad kommer istället?"

Prövningarna haglar också...
Har du lärt dig läxan? undrar energivärlden och skickar ett sorts prov kamouflerat till något annat.
Jag känner lukten direkt, något är inte som det skall, vågar stanna upp, ifrågasätta, göra det prov som verkligen skickats och så går jag vidare. Lite skakar jag på huvudet - vad trodde de?
Självkänslan växer dock. Detta går ju! Yiiihhaaaaaa..

Jag är en motivator! En coach! En vattnets energispridare.. A water bender.. 
Det var därför jag kom. För att få alla (som vill och en del motvilliga) och allt att växa, se sin potential, spegla och sätta samman.
Såsom vattnet...  Jag är FÖR de många valen!
En det beror på människa som äntligen, äntligen är stolt över det. (det var j..la i mig på tiden).

Om min idol Tony är "the why" guy så är jag "två val är inte ett val, det är ett dilemma" kvinnan.
Två val spelar nämligen vår hjärna ett spratt, vi blir stående i vägkorsningen.
Har vi två val måste ett vara rätt och ett fel, eller hur? Tänk efter.
Men har du många val och faktiskt vågar ta ett val och du väljer fel, tja, då är risken mindre att du ser ner på dig själv igen utan snarare bara tar ett nytt val. Typ "det var en dum stig men det fanns säkert flera dumma stigar så jag tog nog inte den som var sämst..".  Är du med?
Hur ofta sker det med två val?
Skulle kunna lägga till att jag långsamt växer till "impossible is just an opinion" kvinnan men den titeln är redan tagen så jag nöjer mig med att hinta om det!

Skylten på dörren "OPEN FOR BUSINESS!"
Jag är hemma när dörrklockan ringer. Verktygslådan och resväskan packad.
Galet glad och tacksam för all action! Bring it on!
Jag är redo att göra min del, grabba tag i min livsuppgift och låta tingen ta sin gång.

Glömde en sak, fick  gå in och redigera bloggen för han kändes så viktig. Han?
Jo, den lilla killen som envist står parkerad med sin cykel på uppfarten till Mr Incredible i Superhjältarna och stirrar förhoppningsfullt in emot deras hus hela tiden.
Till slut surnar Bob alias Mr Incredible och frågar surt:
"Jaha, och vad står du här och väntar på då?"
Gossen ler brett och svarar:
"Något HELT fantastiskt tror jag väl!" 

Blir han belönad tror du? Yes!
Låt var dag fyllas till bredden och släpp aldrig någonsin den tanken.
Kartan är full av småvägar, habrovinklar, förändringar, knasdruttar, felsteg och skratt.
Låt dem fylla dig till bredden TY.. LIVE WITH PASSION! Vad du än gör.

Blessed BE! Now and until end of time, Namaste.


 By DeviantArt. Painting made by Katt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar