onsdag 1 januari 2014

Foreshadowing

Så är det här, det nya året och löfterna, föresatserna haglar.
Jag vaknar i arla morgonstunden trots sent sänggående men inte helt ovanligt när jag har druckit och ätit sent. Så jag sätter mig med datorn, kopplar upp mig till världen och lyssnar till en andlig lärare som utgjuter sig om 2014 från en medial ståndpunkt.

Simplicity eller rättare sagt, to simplify, att förenkla är ett av de budskapen hon har med sig från de högre sfärerna och det bringar ett leende på mina läppar.
Återigen är jag drabbad av det som jag fick ett ord för i förrgår, foreshadowing. 

Foreshadowing är det som sker när en författare hintar om det som eventuellt skall ske längre fram i hans historia.
Detta sker med mig från tid till annan när jag varit uppkopplad, aningar i kropp och själ, känslor av och för vad som komma skall utan att egentligen "veta".

Förenklande av livet, att få fokusera på det som är viktigt för en personligen har varit ett tema hos folk runt mig under de, nåja, i vart fall, den senaste månaden.
I mig har det tagit formen av att känna mig kvävt av saker, prylar, ting, tom kära ting men också av ensidiga krav av typen du skall ge men inte kräva likväl som "detta gör alla så det borde också du".
Valen har tvingat sig på mig, känts otroligt sköna när de var genomförda och tydligen blir det fler av dem.

Foreshadowing är en del av min (och alla andras) clairvoyanta ådra och jag känner ett visst lugn när jag nu orkar och kan agera på den.
Den tillhör synkroniciteten i världsaltet. 


2014 kommer att innehålla starka ståndpunkter tror jag.
Indigobarnen, de starka upplysarna, fortsätter att peka finger och blåsa i sina visslor gällande det som inte är helt som det skall. Nya ledare måste fram.
Det är så mycket som är bra på denna planeten och i dess sfär, vi behöver bara förbättra sättet att "kanalisera" det hela på.

Ha en strålande start på den nya månaden och det nya året!
Gå ut i världen och påbörja ditt värv. Det behöver den!
Live with passion & Blessed BE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar