torsdag 11 oktober 2012

Att vända på en stek!

Imorse vaknade jag väl medveten om att jag ville vara någon annanstans..
Händer inte sådär jätte ofta MEN det händer och just idag ville jag vara i Stockholm.
Bok release fest för en god vän! Möte med bästa väninnan.. Stockholms energi.. Hemma luft..
Middag tillsammans med glada själar..
Det är dock inte möjligt i detta nu! Många käppar, litet hjul.
Liten tuva, stort lass...

Med tårarna brännande bestämmer jag mig för att börja dagen såsom jag alltid rådgör andra
att göra, börja dagen med att fylla på!
Ja, jag menar inte bara basbehoven.. Jag menar, det där andliga, det där energirika..

Kaffe, frukostfil med tillbehör, macka, juice och skrivandet..
Jag ger mig själv tillåtelse att ta en del av dagen, den viktigaste, till att ägna mig åt det jag älskar mest. Snart far jag genom min kreativa rymd, till en annan frekvens, en annan plats.
Ägnar mig åt det min själ brinner för.

"Studentens lyx" kanske du tänker där du sitter och tänker över din egen morgon, tidiga start.
Ja, kanske.. Men vet du... Denna min lyx var 15 minuter. 15 minuter...
Jag gav mig själv 15 minuter i present och det varade nästan en hel dag!

Väl färdig kände jag att jag hade ställt in min radar, påmint mig själv om vad som var viktigt för mig, tagit tag i ett projekt, ja, ägnat mig åt mål och mening.
Det gjorde mig GLAD! Och glädjen tog jag med mig ut i dagen...
Skrattade på cykeln på väg till dagis med min sköna unge...
Pratade med grannen på bussen. Hjälpte en främling. Hade en bra undervisning.
Njöt en oväntad lunch. Köpte present till min stora dotter...

Intonad. Jag vet inte om det kommer att vara så alla dagar men just idag räddade det mig, det gamla goda rådet - att äta efterrätten först medan man fortsatt har plats i magen!! ;-)
Det roliga först så finns det energi och plats för det tråkiga ändå. Gott, enkelt och KUL!
Dessutom kan underbart vara "kort". 15 minuter kan alla fixa..

Vad vill du lägga dina på?
Namaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar