söndag 6 juni 2010

Helgens tystnad!


På bloggen kan det lätt se ut som om helgerna är tysta, stillsamma tider av kontemplation..
Jag har mao inget av skriva om! Nonsens!
Jag skulle vilja skriva men jag måste välja bort det då tiden helt enkelt inte räcker till för detta..
När jag läser andras bloggar brukar jag känna mig lite tvärtom, de skriver ofta på helgerna men den senaste tiden har jag märkt något förbluffande och lite intressant-
många bloggar är lika tysta som mina. Vadan detta?

Imorse då jag stod och tittade emot den vackra Kolsåstoppen, vi bor precis vid dess fot, såg jag alla vackra prunkande träd, alla utslagna sommarblommor, alla öppna fönster, det var då jag insåg att de tagit semester, bloggarna alltså.
Det är VARMT! I vart fall här.. och precis som på sydligare breddgrader så tänker man bättre på kvällstid eller tidigt om morgonen. Siestan har varit återinförd i helgen av tillresta gäster!
Solkrämen är ett måste eller huden ser ut som kokta kräftor på en kvart.
Gårdagens grillmiddag intogs vid 21:30 tiden, allt annat kändes omöjligt.

Själv har jag inte deltagit i solandet på allvar. Jag har tillbringat mycket av tiden med min älskade Mac i sovrummet, knapprandes på diverse ofärdiga ting..
Mycket vatten, nedfälld rulllgardin och bakom densamma ett vidöppet fönster -
detta har varit min helgmelodin och mitt sätt att både överleva och få något gjort samtidigt.
Nya skor till dottern har jag dock hunnit införskaffa och vi har dubbelvikta skrattat åt hennes soldatsteg i dessa nya tunga tingestar.. Hon verkar inte direkt fatta meningen med skor!
Jag kan förstå henne! Meningen med sorbet - det förstår hon dock, kristallklart!

Klok flicka! Vi tar en glass till.. Snart är veckan här!
Nästan så jag längtar efter en skvätt regn nu.. En skvätt vatten över torra marker..
Innan jag överväger vart vi skall ta oss under semestern.
Det känns ju som den börjat redan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar