lördag 19 juni 2010

Hemlis?!


Dagen till ära har jag en bekännelse.. en som jag normalt sätt inte kastar lätt omkring mig.
Kanske för att den är förknippad med blåhåriga tanter och Svensk damtidning, mao rätt hög töntfaktor och inget man pratar om på vanliga fester, möten och sammankomster.
I vart fall inte i min värld!

Jag är royalist!

Uppfostrad med en sjukligt intresserad mormor och en rejält smittad mor drillades jag tidigt i de europeiska kungahusen, deras släkled, deras slott och herresäten, deras huvudintressen osv.
Sålunda satt jag för exakt 34 år sedan idag inspärrad i ett mörkt vardagsrum, tunga, tunga filter för fönstren, kaffetermosen uppfylld till bredden, tårtan färdigskuren, tillsammans med mormor, mamma och en granntant och såg den ljuva Silvia få sin Carl Gustaf Folke Hubertus.
Alla som stack in huvudet fick det.. ja, inte avhugget men ett jätte SSSSCCHHHYYSSS i ansiktet och så stängdes dörren abrupt.
Ingen får störa en dylik cermoni!

Idag är det dags igen...Denna gång från Oslo. Gissa om jag är glad för kabel och satellit TV!!!
Jag har inte förtäckta fönster, TV kvaliteten är bättre idag, färgerna framträder ändå.
Ingen familj på plats, ingen mer än jag är intresserad och mina döttrar skall inte drillas på samma sätt.
MEN; bubblorna står på kylning, näsdukarna är på plats, all sminkning är onödig.
Och ni, som väntar på svar på mail, på telefon.. LEDSEN! Svar kommer imorgon.
Jag har semester idag, är på bröllop i Stockholm fast rumpan sitter i Oslo.

Njut din Lördag, wherever you are, ååå, duuuuu.. Live with passion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar