söndag 20 juni 2010

Quick fix!


Uschijanemej, idag är jag TRÖTT på mig själv.. och lite, lite trött på andra.
Eller skall jag snarare säga på samhället som uppfostrat oss alla?
Kanske är jag bara mest trött för att min "semesterdag" igår framför TV;n gick om intet..
Eller, jag låg framför TV:n men jag kunde inte njuta eller koncentrera mig, ryggen hade gått helt i kramp, huvudet pulserade och bultade som den värsta kopparslagare..
En lång tid av slitigheter, personliga, de som rör min pappa, resor, jobb, allt tog sin tull igår, då jag skulle vila, då jag skulle ha semester.. Såklart!

Precis då, då gör jag vad som helst för ett "quick fix" trots att jag i botten VET att ingenting kommer att hjälpa just nu. Tabletter fungerar en stund, tar toppen av det men inte mer.
Kaffe -funkar en stund men inte bestående. Sömnen vill inte infinna sig, den gillar inte någon som slår på sjutton kopparpannor, konstigt nog, eller??

Den enda som hjälper mig är att "vänta ut vissa saker" dvs låta tiden ha sin gång, veta att de löser sig, en efter en. MEN,GUD SÅ TRÅKIGT!!
Den andra delen är att komma tillbaka till träningen..den som läggs ner när man är för trött TROTS att man vet bättre och vet att den behövs för att man INTE skall bli för trött.
Bakvända världen!
Den tredje delen är att planera, strukturera så att jag vet att jag har koll på det andra jag vill göra - då blir jag lugnare, bättre och kramperna försvinner.
Fördelen med allt ovanstående är att jag är mera jag plus friskare och gladare..

Dags att begrava "quick fix"!! Den finns inte!!
Visst, det finns sånt som ser ut som "quick fix" men det är alltid bara tillfälligt, eller båg, eller något annat lurt. Bara långsiktigt planerande, hårt arbete, tillit och tålamod fungerar och gärna i den kombon..

Glad är jag dock, att jag inte är ensam! Ser det i mailen från mina kunder.. Ser samma drömmar och illusioner om detta "quick fix", allt som produkter från ett samhälle som lärt oss att detta är melodin!
Låt Daniel och Victoria vara ledstjärnan - det tog dem nästan nio år att få säga JA.
En tid de båda säger sig ha behövt.. Vilka hjältar!

Död åt quick fix! Länge leve Tålmodigheten!
Go Söndag i sköldpaddstempo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar