onsdag 30 december 2009

Nytt år på kalla fötter!


Som vanligt tänker jag när jag ser ut genom köksfönstret i den tidiga morgonen. Hela världen ligger djupfryst utanför tom mina bara fötter där jag står framför kaffebryggaren håller på att frysa till is. Vårt gamla kök saknar nämligen värmekälla så det är dagar som denna man skall baka eller laga mat i ugnen för att värma upp den något.
Nyårs firande brukar ju gå i kylans tecken! Är det kallt någon gång, riktigt kallt så brukar det vara runt nyår. Som vanligt med andra ord, alla goda föresatser kan frysa inne tills det nya året är väl inkört..

Hela familjen har gått in i midvinter"mood". Det innebär långa kvällar med tända ljus, stor, vild eld i öppna spisen, filtar, te, böcker och tv medans vinden viner och skriker runt husknutarna.
Sedan låååånga sovmorgnar, gärna tills solen står högre på himlen och stuan blivit varm nog att vistas i utan eld. Ett sorts vinteride i miniformat.. Så länge det nu vara!

Året är strax slut. Det blev ett ganska självupptaget år med många nya ting..
Flytten från Sverige till Norge, husförsäljning, ankomst lilla Selma, nya förhållanden för Claire, nya förhållanden för oss alla och totalt 129 bloggar, varav 122 är publicerade läste jag alldeles nyss.
Det är inte många men å andra sidan, jag började inte förrän i mars men jag hade intentionen att skriva minst ett inlägg om dagen. Sådan har det nu alltså inte blivit.
Mycket har kommit emellan men skam den som ger sig, nästa år skall bli bättre på skrivarfronten.

Visst är det mycket som skall bli bättre till det nya året? Visst är det intentionen. Men såsom min egen coach så fint sade det igår: "All of that, those intentions are just words. Words only until you put them into action, then they start to make a change!"
Jag har bestämt mig för mindre med ord och mer för jobba i år dvs se till att alla ord som runnit ut faktiskt blir till aktion..att saker kommer ur händerna. Det är mitt andra nyårslöfte.
Något annat behövs inte..

Pga sjukdom och familjeangelägenheter firar vi nyår såsom året har varit i övrigt, hemma, bara vi i familjen. Vi skall umgås, laga god mat och tacka för det fina år vi fått.
Projicera ut våra önskningar emot det nya, njuta varandras sällskap. Sen sover vi nog länge på nyårsdagen, vår vana trogen, den skall vi nämligen inte ändra på.

Ett GOTT NYTT ÅR önskar jag dig, käre vän och läsare. Jag hoppas du funnit bloggen värd att läsa och jag skall göra mitt bästa för att inte upprepa mig alltför mycket det kommande året utan hålla mig på tårna. Låt oss se hur många texter jag lyckas lägga in.. Action!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar