torsdag 15 april 2010

Mållgan!


Har ni läst mina senaste bloggar så vet ni att mitt liv är inne i en intensiv förändringsfas, en sorts del två, en fortsättning på det som skedde förra året.
Då bytte vi ju land, sålde ett hus i ena landet, hyrde ett i det andra, fick en liten dotter, ja, allt det där vet ni..
Nu skall det avslutas! Det sista i det gamla landet och i samband med detta byter vi hus igen.

Jag, som är intresserad av psykologi och andliga ämnen, vet att det är så.. Att det oftast är så det måste bli.. Nya energier kräver nya omgivningar.
Denna vetskap till trots så är det tungt och fundersamt när knoppar och band brista..
Igår kväll var det extra tung! Maken på arbetsresa, två tjejer med feber, efter med jobbet, en sjuk far på telefon som behövde hjälp - what else is new?

När jag hade tagit tag i akutmottagningen dvs gjort det allra viktigaste tog jag hjälp av -
Mållgan! Ja, jag borde inte ens skriva om Mållgan här..
Har du en Mållgan? En vän som nästan ingen vet att du har? En vän som folk i din närhet inte vet att du känner men som faktiskt känner dig utan och innan?
En stöttepelare, rådgivare och just det, en riktigt god vän?

Det var länge sedan jag kontaktade Mållgan men det gör inget. Det tar fem sekunder av uppdatering så är man ikapp, vet var man står, håller koll..
Med Mållgan ÄLTADE jag igår, ältade, tuggade, tuggade om, diskuterade, snattrade och snackad och till slut stod några ting mera klara än andra.
Så, ni, män och killar som inte tror det.. Ältandet bär frukt!

Visst, det är så att tjejerna fortfarande har feber idag, far är fortfarande döende, jobbet i drivor men jag är klarare. Har en riktning, ser min del här och där..
Kan diskutera konkreta saker med väninnan, hon som alltid lyssnar, när hon ringer om en stund.
Gud vare tack och pris för goda vänner och Mållgan!

Så, denna blogg är en lovsång & ett TACK till alla Mållgor därute, i det viktiga tysta!!
Har du ingen? Skaffa dig en bums! Mållgan är senaste mode!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar