fredag 30 april 2010

Tidens linje..


Sista "riktiga" morgonen i vårt första norska hem.
Tystnaden har lagt sig då lillan fortfarande sover sin skönhets sömn..
Jag borde också sova, kroppen trött fortfarande även om den är på bättringsvägen men tanken "aldrig stilla stå" (som det så fint står i dikten) just nu.
Overactivity of mind - står det i repertoriet..
Maken led av samma sjuka igår kväll, märkte jag, då små service budskap avbröt allt som gjordes..Typ "javissstja, den skall skickas in" eller nåt dylikt.

Dottern besökte nya skolan, nya fröken igår, tillsammans med oss och sedan åkte hon och köpte blomma, glass till gamla klassen. Allt på en gång! Dåtid, nutid, framtid..
Är tiden verkligen linjär?? Det har jag alltid undrat och efter en del undersökande utfärder i detta ämne har jag kommit fram till att den inte är det.
I vart fall antagligen inte..

Tiden är nog en spiral, där allt existerar samtidigt, fast på olika plan!
Det har jag slagit fast, det är min sanning! Blev jag krånglig igen??
Ja, jag vet. Men det skulle förklara så mycket. Återkopplingar, synkronicitet, kunskap om saker som skall hända innan och medans det händer.. är du med?
Därför kan det ibland kännas som man är på flera ställen samtidigt. Eller? Känner du igen dig?

Någon gång känt att du känner igen en plats, en person, en händelse och vet hur det skall gå innan det sker?
Tydligast blir dessa tidslooper för mig när många saker avslutas och nya påbörjas..
Kanske är det då spiralens kanter ligger som närmast varandra så att avgrunden emellan dem egentligen bara blir ett litet överblickbart skutt..

Gravöl för huset - det har varit en fin tid, mellan skål och vägg..
Champagne för det nya huset - det blir en bra tid, mellan skål och vägg!
Vaniljglass, choklad och blommor för den gamla skolan!
Fest, baluns och introduktion för den nya!
Gravöl för den gamla firman - visste ju att den bara var för en tid, om än det blev 14 år.
Drömmar, önskningar och affirmationer till den nya - den skall hålla en stund, vara farkosten så den testas!

Adjö April månad och grattis lilla mamma, wherever you are!! Njut din dag!
Välkommen Maj, med sina sköna knoppar..och löften om det som är!
Ha en fin "lagom nykter Valborg"! Här jobbar vi vidare..
Har du en stund över? Kom gärna hit och hjälp till! Vi saknar armarna.. hahhahahahha.
Vi ses nästa månad. Kram, M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar