torsdag 22 april 2010

Solår.


Från födelsedag till födelsedag - så sträcker sig ett solår inom astrologin.
Jag ser på astrologi som ett av många sätt att mäta energier, inte som någon "ultimate" sanning, inte heller som något sätt att "spå" framtiden genom...

Precis innan solåret förnyas är energierna som lägst. Man behöver en tid av kontemplation, inåtvändhet inför det nya året.. Tror du mig inte? Läs dödsannonserna. Kolla när många gamla dör, jo, det är korrekt. Dagarna innan deras födelsedag, i några få fall även dagarna direkt efter födelsedagen då den nya energien är för "tung" för dem att bära.

Själv har jag de senaste månaderna slitit hårt med de envisa förkylningarna som min stora dotter släpar hem från skolan bittidag och sent..
Jag har inte tyckt att det är märkligt, inte alls, det är så att ha små barn. I tillägg har jag ju haft och har mitt med min far, den ankommande flytten..
Faktiskt, skall man vara ärlig, ett hektiskt år bakom mig i sin helhet!

Igår kändes det dock lite som om måttet var rågat. Jag sov lika mycket som Selma och kunde ändå knappt hålla ögonen öppna.. Men under vår låååånga eftermiddagsvila kände jag plötsligt en rörelse, en välbekant pirrning av energi, en liten spiral av igenkännande.
Natten fylldes av drömmar och en, hör och häpna, ÖPPEN näsa!

Idag, rensning av månader av förkylning och hosta.. allt skall slitas upp.
Gör mig INGENTING! Jag går runt och ler. Nya funderingar spirrar runt i mitt huvud.
De skall få göra det någon dag till.. Jag skall ta det lugnt lite till, hålla på hanen, bida min tid..

VÄLKOMMEN nya solår! Jag hälsar din ankomst! Ser fram emot att öppna dina gåvor, bada i dina energier, nyfiket lära dig känna!! Denna gången är du extra efterlängtad!
Bara en liten stund igen.. Sen är jag DÄR!!
Ha en fin dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar